تاریخ : شنبه 13 آبان 1402
کد 2118

کمیته بیماری آنفولانزا برگزار شد

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی؛ با عنایت به اهمیت بیماری آنفلوانزا و به منظور حفظ آمادگی در خصوص بروز احتمالی آنفلوانزا انسانی و آنفلوانزای پرندگان، جلسه کمیته شهرستان با بررسی و تحلیل شاخصها و چالشهای مربوط به این بیماری در محل سالن جلسات ستاد دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار گردید.
این جلسه با حضور معاونت بهداشت  و نمایندگان معاونین درمان، غذا و دارو و مدیران بیمارستانهای تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی مراغه  به همراه کارشناسان کنترل عفونت، فوکال پوینت علمی بیماریهای عفونی، مدیران و نمایندگان ادارات ذیربط از جمله آموزش و پرورش، اداره دامپزشکی، محیط زیست، زندان و بهزیستی و نیز کارشناسان مسئول سلامت محیط و آموزش سلامت معاونت بهداشت و اعضای هیئت علمی شاغل در آزمایشگاه ملکولی در محل سالن جلسات دانشکده علوم پزشکی مراغه تشکیل شد.
در ابتدای این جلسه دکتر الهه حق گشایی معاون بهداشتی؛ ضمن خوشامد گویی، اهمیت مراقبت آنفلوانزا و اهداف جلسه را بیان نمودند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان مراغه بیان کرد: معاونت بهداشتی با تزریق رایگان واکسن آنفولانزا به گروه های هدف بر اساس اولویت تعیین شده از طرف وزارت بهداشت و همچنین برگزاری برنامه های آموزشی در مراکز و خانه های بهداشتی با تمام توان در تلاش است تا از ابتلای مردم عزیز به این بیماری پیشگیری کند.
دکتر حق گشایی به راه اندازی آزمایشگاه مولکولی تشخیص آنفولانزا و کرونا اشاره کرد و گفت: این بخش از ابتدای پائیز سال جاری در محل آزمایشگاه مرکز بهداشت شهرستان مراغه راه اندازی شده است.
در ادامه دکتر فائقه اسدیان رئیس گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی؛ نسبت به تشدید همکاری و حفظ آمادگی در ادارات ذیربط در سطح شهرستان، مخصوصا در مدارس و اماکن تجمعی تاکید نمود.
در آخر عبدالله باد زهره کارشناس ارشد مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی؛ آخرین وضعیت بروز بیماری آنفلوانزا و همچنین چالشهای مربوط به مراقبت این بیماری در شهرستان را بیان کرد.
 در پایان جلسه، انتظارات از واحدهای درمان و ادارات ذی ربط  بیان گردید.
 
  • نوشته شده
  • در شنبه 13 آبان 1402