تاریخ : يکشنبه 7 آبان 1402
کد 2115

جلسه آموزشی برای اولیای دانش آموزان مدارس شهری برگزار شد

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی؛ جلسه آموزشی برای اولیای دانش اموزان مدارس شهری با هماهنگی گروه سلامت نوجوان، جوان و مدارس معاونت بهداشتی، در تالار شهید بهشتی برگزار شد.
در ابتدای این جلسه آموزشی، مسعود خواه مسئول واحد بلایا؛ به آموزش خطرات تماس طولانی مدت با گاز کربن منوکسید پرداخته و گفت: مسمومیت با منوکسید کربن یکی از مرگبارترین انواع مسمومیت ها می باشد و یکی از ساده  ترین راه ها  برای پیشگیری از بروز این مسمومیت رعایت نکات ایمنی هنگام استفاده از وسایل حرارتی می باشد.
در ادامه وی نحوه آمادگی برای زمان بروز حوداث طبیعی مثل سیل و زلزله وسایل مورد نیاز و نحوه پناه گرفتن در زمان زلزله را بصورت کامل تشریح کرد.
در ادامه جلسه عبدالله بادزهره کارشناس ارشد مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی؛ به آموزش در خصوص بیماری آنفولانزا، نحوه انتقال بیماری پرداخت و گفت: بیماری آنفولانزا یک بیماری ویروسی بوده که هرساله شیوع پیدا می کند که بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری تزریق واکسن آنفولازا می باشد که این واکسن برای گروه های هدف مثل سالمندان و بیماران خاص بر اساس الویت بندی وزارت بهداشت، در مراکز و بهداشتی بصورت رایگان تزریق می شود.
سپس وی به بیان تفاوت های بیماری آنفولازا و سرماخوردگی  پرداخت و از اولیای محترم خواست در صورت وجود علایم به پزشک جهت درمان مراجعه کرده و از مصرف خود سرانه آنتی بیوتیک پرهیز نمایند.
در آخر جلسه حبیب رکنی کارشناس مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی گفت: با توجه به افزایش موارد بیماری تب تب مالت در شهرستان رعایت موازین بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری بسیار ضروری می باشد که وی به تشریح کامل این موارد پرداخت.
رکنی ضمن تاکید بر استفاده از لبنیات پاستوریزه افزود: شیر های غیر پاستوریزه از طریق حرارت دادن به مدت 3 الی 5 دقیقه بعد از جوش نمی تواند باعث انتقال بیماری به فرد شود.
 
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 7 آبان 1402