تاریخ : يکشنبه 23 مهر 1402
کد 2110

یرپایی ایستگاه سلامت در اداره شهرداری مراغه

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ؛ ایستگاه سنجش فشار خون به مناسبت روز جهانی قلب در اداره شهرداری شهرستان مراغه برپا شد.
دکتر فائقه اسدیان رئیس گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی، ضمن بیان این موضوع افزود: این ایستگاه سلامت به همت کارشناسان گروه مبارزه با بیماری های غیر واگیر به مناسبت روز جهانی قلب با هماهنگی های صورت گرفته در اداره شهرداری بر پا شد.
دکتر اسدیان خاطر نشان کرد: در این ایسگاه سلامت تمامی کارمندان حاضر در  ادراه شهرداری فشار سنجی شده و مشاوره های لازم در خصوص عوارض بیماری فشار خون را دریافت نمودند.
 وی  بیماری های قلبی و عروقی مهم ترین عامل مرگ و میر در سطح جهان دانسته و بیان کرد: با گذشت زمان، فشار روی قلب ناشی از فشار خون بالا می‌تواند باعث ضعیف شدن عضله قلب و کارایی کمتری شود. در نهایت، قلب ضعیف شده شروع به نارسایی می کند.
رئیس گروه مبارزه با بیماری ها گفت: پرفشاری خون به آرامی در مدت زمان طولانی بدون علائم قابل توجه، آسیب ایجاد می کند به همین دلیل است که رعایت عادات سالم مانند ورزش منظم و رژیم غذایی کم قند، نمک و چربی های ناسالم بسیار مهم است.
همچنین باید فشار خون خود را چک کنید و اعداد آن را بدانید. فشار خون قابل مدیریت است و آگاهی از فشار خون بالا می تواند به شما و پزشکتان کمک کند تا آن را بهتر کنترل کنید.
 
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 23 مهر 1402