تاریخ : چهارشنبه 12 مهر 1402
کد 2105

دکتر الهه حق گشایی:

یکی از عوامل مهم در بروز تصادفات رانندگی عدم تناسب شرایط جسمی و پزشکی راننده و شغل رانندگی می باشد

دکتر الهه حق گشایی رئیس مرکز بهداشت شهرستان مراغه گفت: یکی از عوامل مهم در بروز تصادفات رانندگی عدم تناسب شرایط جسمی و پزشکی راننده و شغل رانندگی می باشد.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی؛ دکتر حق گشایی ضمن بیان این موضوع افزود: شغل رانندگی یکی از مشاغل مهم و پرخطر می باشد. رانندگی همواره خطرات زیادی را برای سلامت رانندگان چه از لحاظ تصادف های جاده ای و چه از نظر سبک شغل دارد؛ چرا که رانندگان مدت زیادی را در حالت نشسته و بدون تحرک کار می کنند که این موضوع از عوامل  بروز بیماری های قلبی و عروقی در این شغل می باشد. از طرفی رانندگان مسئولیت سلامت مسافرین و اموال مردم را دارند که بخاطر این موضوع و سلامتی خود باید بصورت دوره ای به پزشک طب کار مراجعه کرده و از نظر سلامت جسمی و روانی بررسی شوند.
وی خاطر نشان کرد: معاینات و صدور گواهی سلامت یکی از تدابیر اتخاذ شده برای بررسی سلامت رانندگان است که در شهرستان مراغه با پیگیری های مستمر معاونت بهداشتی و گروه سلامت محیط و کار، مجوز فعالیت به یکی از پزشکان متعهد و دارای مجوز طب کار در شهرستان واگذار گردید که رانندگان محترم شهرستان مراغه به راحتی می توانند با مراجعه به این پزشک گواهی سلامت خود را در صورت داشتن شرایط لازم دریافت نمایند.
لازم به توضیح است: انجام معاینات طب کار رانندگان در شهرستان مراغه، خیابان خواجه نصیر جنوبی، رو به روی اداره مخابرات، طبقه فوقانی بانک پاسارگاد توسط آقای دکتر یوسفی انجام می شود.

 
 
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 12 مهر 1402