تاریخ : يکشنبه 9 مهر 1402
کد 2101

دکتر الهه حق گشایی:

در شش ماهه اول سال جاری 15 هزار نفر از دانش آموزان شهرستان مراغه خدمات بهداشتی دریافت نمودند

دکتر الهه حق گشایی معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: در شش ماهه اول سال جاری 15 هزار نفر از دانش آموزان شهرستان مراغه مراقب دوره ای مربوط که گروه سنی خود را دریافت نمودند.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی؛ رئیس مرکز بهداشت شهرستان مراغه ضمن بیان این مطلب خبر داد: در کل 150 هزار خدمت بهداشتی در شش ماهه اول سال جاری به دانش آموزان یعنی گروه سنی 5 الی 18 سال توسط مراکز و خانه های بهداشتی ارائه شده است.
دکتر حق گشایی افزود: خدمات ارائه شده به دانش آموزان عزیز شامل مراقبت های دوره ای مربوط به این گروه سنی می باشد که می توان از این خدمات به کنترل توده بدنی، بررسی وضعیت بینایی، بررسی سلامت اجتماعی، بررسی از نظر ابتلا یه شپش و گال ( ارائه رایگان دارو برای درمان بیماری، برای موارد مثبت)،غربالگری بیماری سل، بررسی اختلالات شنوایی و ارائه خدمات دندانپزشکی ( در مناطق روستایی خدمات سطح 1 و 2 بصورت کاملا رایگان و در مناطق شهری با تعرفه دولتی) اشاره نمود.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان مراغه اظهار کرد: معاونت بهداشتی با تمام توان در تلاش است با ارائه هر چه بهتر خدمات بهداشتی تعیین شده از طرف وزارت بهداشت  از ابتلای آینده سازان کشور به بیماری که میتواند مانعی برای تحصیل هر چه بهتر این عزیران باشد جلوگیری نماید.
سلطانی کارشناس مسئول گروه سلامت جوان و نوجوان معاونت بهداشتی در مصاحبه با روابط عمومی بیان کرد: مراقبت دوره ای برای هر ایرانی سالم، هرسه سال یکبار پیش بینی شده است که این امر مهم شامل جوانان و نوجوان هم می شود اما بدلیل اهمیت شناسایی زود هنگام برخی از بیماری ها و تاثیر آنها در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان یا طول دوره درمان، در پایه های پیش دبستانی و اول ابتدایی، مراقبت دوره ای پشت سر هم و سالانه انجام می شود.
سطانی خاطر نشان کرد:  دانش آموزان پیش دبستانی و اول ابتدایی ( افراد بالای 5 سال)  از نظر واکسن یاد آور دوم بررسی شده  و  برای دانش آموزان پایه دهم ( افراد بالا 15 سال) واکسن توام یا دوگانه بزرگسال تزریق می شود.
 
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 9 مهر 1402