تاریخ : سه شنبه 4 مهر 1402
کد 2097

جلسه آموزشی مراقبت سندرومیک و نحوه گزارش دهی بیماری های واگیر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی؛ جلسه آموزشی مراقبت سندرومیک و نحوه گزارش دهی بیماری های واگیر برای سرپرستاران وسوپر وایز های بیمارستان های مراغه در سالن جلسات ستاد دانشکده علوم پزشکی برگزار شد.

 در ابتدای این جلسه دکتر فائقه اسدیان رئیس گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی: به آموزش نظام مراقبت سندرومیک و اهمیت این نظام مراقبت و همچنین  تفاوت آن با سایر نظام های گزارش دهی پرداخته و هریک از سندروم های 15 گانه با تعاریف، علایم و تشخیص های افتراقی بصورت کامل توضیح داد.
در ادامه دکتر اسدیان: در خصوص بیماری های قابل پیشگیری با واکسن شامل مننزیت، فلج شل حاد، سرخک، سرخچه ، سیاه سرفه و دیفتری توضیحات کاملی ارئه نموده و تاکید کرد که در صورت مراجعه فرد با این بیماری ها به هر یک از بیمارستان ها، بیمارستان باید بصورت فوری گزارش بیماری را به واحد مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت ارائه دهد.
در ادامه رئیس گروه مبارزه با بیماری ها: نحوه گزارش دهی علائم و تعاریف بیماری های منتقله از آب و غذا شمال بیماری های: وبا، بوتولیسم، فاسیولازیس، اسهال خونی و شیستوزومیازیس را ارئه نمود.
سپس  عبداله بادزهره کارشناس ارشد حشره شناسی و مبارزه با بیماری ها: به آموزش کامل در خصوص بیماری های منتقله از آئدس و مالاریا و بیماری های تنفسی بخصوص بیماری آنفولانزا نحوه نمونه گیری علایم این بیماری ها و تعاریف افراد مشکوک و مبتلا به بیماری پرداخت.
در آخر جلسه  حبیب رکنی کارشناس مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشتی: به آموزش بیماری های زئونوز(بیماری های مشترک بین انسان و حیوان) شامل بیماری های تب مالت، هاری، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و لیشمانیازیس و همچنین گزش توسط حیوانات زهراگین پرداخته و علایم و نحوه گزارش دهی هر یک را توضیح نمود.

 

  • نوشته شده
  • در سه شنبه 4 مهر 1402