تاریخ : سه شنبه 28 شهريور 1402
کد 2095

بهورزان نقش پررنگی در آگاه‌سازی و اجرای قوانین طرح جوانی جمعیت دارند

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، ظهر امروز مراسمی جهت گرامیداشت روز بهورز با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه، رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه ، معاونین بهداشت و توسعه دانشکده و بهورزان خانه های بهداشت شهرستان مراغه، در تالار بهشت مراغه برگزار گردید.
رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه در  این مراسم ضمن تبریک روز بهورز گفت: زحمتی که بهورزها در خط مقدم مراقبت های بهداشتی می کشند بسیار ارزشمند است چرا که تاثیر فعالیت های آنها به مدت طولانی در روی سیستم سلامت باقی می ماند. کما اینکه با جلوگیری از مرگ و میر نوزاد و مادر باردار شاخص بهداشتی ما در سطح بین المللی هم خیلی بهتر از بسیاری از کشورها است
 

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه  با اشاره به نقش برجسته بهورزان خانه های بهداشت در تحقق برنامه های سلامت در دور افتاده ترین نقاط روستایی ، تلاش خالصانه را از مهمترین روحیات بهورزان خانه های بهداشت بر شمرد.
 
وی با تاکید بر نقش مهم بهورزان در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در کشور خاطرنشان کرد: آموزش نقش مهمی در آگاه‌سازی مردم از قوانین حمایتی دولت برای این طرح بزرگ ایفا می‌کند و خانه‌های بهداشت بستری مناسب برای آگاهی بخشی است.
 
وی ادامه داد: از زمانی که بهورزان در ساختار وزارت بهداشت مشغول به خدمت شده اند، این نوع ساختار برای دنیا به عنوان یک الگوی جدید در خدمات دهی به مردم مطرح شده و خدمات بهداشتی درمانی در کشور به طرز چشمگیری با تلاش و دلسوزی این قشر ارتقا یافته است.
دکتر اسدیان معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: بهورزان نقش مهمی در ترویج بهداشت و سلامت جامعه به ویژه در مناطق روستایی دارند.
 
وی افزود:  نقش بهورزان در حوزه بهداشت و درمان حائز اهمیت بوده و باید این تلاش ها ارج نهاده شود.
 
وی ادامه داد: دراین راستا، بهورزان و مراقبات سلامت در مناطق شهری و روستایی در کمک به بهداشت مردم تلاش کرده و یاریگر بخش درمان جامعه هستند.
 
وی اضافه کرد: این تلاشگران عرصه سلامت و بهداشت همچنین نقش مهمی در سلامت مادران، کودکان و سالمندان و نیز جوانی جمعیت ایفا می کنند.
 
وی با بیان اینکه هم اکنون جامعه با چالش مهم پیری و چاله جمعیتی روبرو است افزود:  برای رفع این بحران‌پیش رو باید به سوی جوانی جمعیت حرکت کنیم و از این رو بهورزان نقش موثری در این زمینه با ارائه مشاوره های مناسب به خانواده ها دارند. دکتر حق گشایی در این مراسم افزود: اگر در گذشته بسیاری از بیماریها جان مردم را تهدید می‌کرد و میزان مرگ و میر در بین مردم بالا بود، اما با استقرار بهورزان در خانه‌های بهداشت؛ سلامتی به اقشار مختلف جامعه خصوصاً ساکنان روستاها هدیه شده و میزان مرگ و میر در کشور نسبت به گذشته به نازل ترین سطح خود رسیده است.
 
وی خاطر نشان نمود: قدرشناسی و قدردانی از زحمات و خدمات بهورزان؛ وظیفه‌ای ذاتی، انسانی و سازمانی است چراکه این قشر خدمتگزار موجب ارتقاء سطح رضایتمندی مردم از خدمات دانشکده علوم پزشکی مراغه شده‌اند.
قاسمی ، مدیر گسترش شبکه، ضمن خوش آمد گویی و تبریک روز بهورز ، به نقش بی نظیر بهورزان در ارتقاء سلامت اشاره کرده و خدمات سلامت  صورت گرفته در محروم ترین روستاهای کشور را مدیون تلاش بی نظیر بهورزان دانست .
 
وی ادامه داد: در سال های اخیر و بازسازی و تعمیر ساختمان خانه های بهداشت و تاسیس خانه های بهداشت جدید ، گسترش خدمات سلامت به تمام نقاط شهرستان ، اعم از حاشیه شهر و روستاهای دور افتاده را از اهداف اصلی نظام سلامت برشمرد.
 
در انتهای مراسم ،تقدیرو تشکر از بهورزان نمونه انجام گردید.
 
حمیده گلی نژاد، پروانه مشتری، علی نوروزی، خلیل باقری، بشیر یحیوی، کشور طالبی، میلاد رزاقی، سیده موسوی، سمیه وثوقیان، فاطمه روزی، صالح پیری، فاطمه همتی، معصومه بهاری، صرفناز  سلیمان، یدالله رفیعی، زینب پور امیری، میلاد فرجی، مریم میرزایی، مهرانگیز کریمی، رقیه زمانپور، مژگان جوادی، نسرین محمدباقری،  اکرم نیک پور، نسیبه خیری، بهناز بهرام پور، میلاد رزاقی، نسرین نعمتی، زهرا قاسمی، فاطمه کریمی، شیدا عزتی
 
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 28 شهريور 1402