تاریخ : جمعه 24 شهريور 1402
کد 2094

با تلاش های تیم سلامت هفت مادر باردار از سقط فرزند خود منصرف شدند

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی؛ هفت مادر باردار که قصد سقط جنین داشته اند با مشاوره های تیم های سلامت مستقر در خانه های بهداشتی از سقط جنین خود منصرف شدند.
دکتر الهه حق گشایی معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه  ضمن بیان این مطلب افزود: از ابتدای سال جاری این مادران باردار در زمان دریافت اولین مراقبت بارداری خود که قصد سقط جنین  خود راداشتن با برگزاری جلسات حضوری با خود مادر و همسر توسط کارشناسان گروه سلامت خانواده و ماما های تیم های سلامت از سقط جنین خود منصرف شدند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان مراغه اظهار کرد: با توجه به هماهنگی های انجام شده این مادران به  اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) جهت دریافت سبد عذایی و همچنین به یکی از مراکز درمانی جهت انجام رایگان سونوگرافی و آزمایشات مربوطه معرفی شدند.
دکتر حق گشایی نسبت به سالمندی جمعیت هشدار داد و گفت: از انجایی که نسل جوان وظیفه حمایت از نسل سالمند را برعهده دارد و با عدم تعادل ایجاد شده به دلیل سالمندی جمعیت، در سال های آتی باید یکی از مهم ترین دغدغه های جامعه  سالمندان باشند همچنین در شرایط فعلی با وجود اینکه هر پدر و مادر سالمند معمولا 4 الی 6 فرزند دارد به سختی مورد حمایت فرزندان قرار می گیردحال باید توجه کرد پدر و مادر صاحب یک فرزند در زمان سالمندی چگونه حمایت خواهد.
  • نوشته شده
  • در جمعه 24 شهريور 1402