تاریخ : يکشنبه 12 شهريور 1402
کد 2086

ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان به بیش 100 نفر در کلینیک صحرایی بخش خداجو

کلینیک صحرایی باهدف ارائه خدمات درمانی به اهالی بخش "خراجو" به صورت رایگان به مدت ۵ روز در مرکز جامع سلامت بخش خداجو در حال خدمت رسانی بود به بیش از صد نفز خدمات رایگان دندانپزشکی ارائه کرد.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی؛  دکتر الهه حق گشایی رئیس مرکز بهداشت شهرستان مراغه خبر داد: کلینیک صحرایی که به همت بسیج جامعه پزشکی، دانشکده علوم پزشکی مراغه  و سپاه ناحیه مراغه در بخش خداجو برگزار شده بود به 100 نفر از مراجعین خود خدمات دندانپزشکی ارائه کرد.
معاون بهداشت شهرستان مراغه افزود: دهان و دندان‌ها، دروازه‌های سلامت تن محسوب می‌شوند و به صورت علمی، هضم اولیه غذاها از دهان شروع می‌شود و نرم شدن آنها، به عملکرد آنزیم‌های دهان و حرکت دندان‌ها بستگی دارد. با این تفاسیر، باعث تعجب نیست که هرگونه اختلال در عملکرد دهان و دندان‌ها، می‌تواند بدن را با اختلال‌های جدی گوارشی و عملکردی مواجه نماید. به همین خاطر است که رعایت بهداشت دهان و دندان از اهمیت بسیاری برخوردار است و در مورادی حتی می‌تواند کل ساختار بدن را با مشکلات جدی مواجه کند.
وی خاطر نشان کرد: معاونت بهداشت شهرستان مراغه در تلاش است با ارائه مطالب آموزشی در رابطه با بهداشت دهان و دندان به گروه های سنی مختلف، ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان برای گروه های هدف و همچنین برپایی ایستگاه دندانپزشکی توسط واحد سیار این معاونت در محلات و مدارس از درگیری مردم به بیماری های مربوط به دهان و دندان پیشگیری کند.

 
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 12 شهريور 1402