تاریخ : دوشنبه 16 مرداد 1402
کد 2065

کمیته هماهنگی اربعین در معاون بهداشتی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی؛ کمیته هماهنگی پیاده روی اربعین با رویکرد برنامه ارتباطات خطر و مشارکت های اجتماعی( RCCE) در دفتر معاون بهداشتی برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر حق گشایی بیان کرد: حفظ سلامت زائرین در برنامه پیاده روی اربعین به خصوص گروه های پرخطر از مهم ترین دغدغه های معاونت بهداشتی بوده و این معاونت با تمام توان به ارائه خدمات بهداشتی برای این عزیزان خواهد پرداخت.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان مراغه گفت: آموزش های لازم به رابطین سلامت و همچنین مسئولین کاروان ها و موکب ها در خصوص بیماری های واگیر داده خواهد شد و تمامی افراد بعد از برگشت توسط مراقب سلامت خود به مدت سه هفته باید از نظر بروز علایم این بیماری پیگیری می شوند.
سجودی کارشناس مسئول گروه آموزش بهداشت ضمن تشریح برنامه ارتباطات خطر و مشارکت اجتماعی ویژه پیاده روی اربعین بر لزوم آموزش و توانمند سازی زائرین جهت انجام خودمراقبتی و اتخاذ رفتارهای بهداشتی و افزایش درک خطرات احتمالی تهدید کننده سلامت پرداخت ودر خصوص جلب مشارکت ذینفعان برنامه که بر اساس دستورالعمل مربوطه شامل 18 سازمان و اداره و نهاد و ... می باشد تاکید نموده و خواستار هماهنگی جهت برگزاری زیر کمیته آموزش و ارتقای سلامت در طی هفته آتی شدند.

سپس روئسای محترم گروه های کارشناسی ذینفع شامل بیماریها ، سلامت محیط و خانواده  به بیان انتظارات و برنامه های خود در خصوص اجرای مطلوب پیاده روی اربعین حسینی پرداختند و پیشنهادات خود را در خصوص دستور کار کمیته ذینفعان برنامه ارایه نمودند.
در این جلسه مقرر شد هماهنگی های لازم با دیگر ادارات درگیر در جهت هماهنگی برای تشکیل کلاس های آموزشی صورت گیرد
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 16 مرداد 1402