تاریخ : دوشنبه 9 مرداد 1402
کد 2063

ارائه رایگان دارو برای درمان افراد نیازمند، مبتلا به هپاتیت C

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی؛ افراد نیازمند،مبتلا به بیماری هپاتیت C طبق نظر پزشک معالج می توانند به صورت رایگان از معاونت بهداشتی دارو دریافت کنند.
دکتر الهه حق گشایی معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه ضمن بیان این مطلب افزود: هپاتیت نوعی التهاب کبد است که عفونت ویروسی عامل اصلی بروز این بیماری است اما می‌توان عوامل دیگر همچون نتیجه ثانویه داروها، سموم، الکل و بیماری هپاتیت خود ایمن را در ایجاد آن موثر دانست و همچنین هپاتیت یک بیماری خاموش بوده و زمانی علائم آن بروز پیدا می‌کنند که کبد دچار آسیب شدیدی شده باشد.
در ادمه دکتر حق گشایی بیان کرد: افراد مبتلا به هپاتیت طبق دستورالعمل هر 6 ماه یک بار توسط مراکز جامع بهداشتی مراقبت های بهداشتی دریافت می نمایند. همچنین اطرافیان فرد مبتلا به بیماری هپاتیت، گروه های پرخطر، آریشگران، پرسنل بهداشت و درمان ، کارمندان نیروی انتظامی و آتشنشان ها طبق دستورالعمل های وزارت بهداشت واکسینه می شوند.
مهندس بادزهره کارشناس ارشد مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی در مصاحبه با روابط عمومی این معاونت گفت: خستگی،  درد شکم ،ادرار تیره مدفوع خاکستری رنگ و اسهال، از دست دادن اشتها، کاهش وزن غیرقابل توضیح، احساس ضعف، زردی (زرد شدن پوست و چشم ها) از مهم تریت علایم بیماری هپاتیت بوده و از افراد مبتلا به این بیماری خواست با رعایت موازین بهداشتی و مصرف منظم دارو های خود از گسترش این بیماری جلوگیری کنند.
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 9 مرداد 1402