تاریخ : چهارشنبه 4 مرداد 1402
کد 2058

کمیته بیماری های زئونوز در معاونت بهداشتی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی؛ کمیته بیماری های مشترک بین انسان و حیوان ( بیماری های زئونوز ) با حضور معاون بهداشتی و رئیس اداره دامپزشکی شهرستان و نمایندگان دیگر ادارات در سالن اجتماعات این معاونت برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر الهه حق گشایی معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه ضمن خوش آمد گویی خدمت حاضرین توضیحاتی در رابطه با این بیماری ها و اقدامات معاونت بهداشتی برای پیشگیری و کنترل و درمان افراد بیمار ارئه کرده و گفت: متاسفانه علیرغم تمام تلاش های صورت گرفته شاهد افزایش موارد ابتلا به بیماری تب مالت در شهرستان مراغه هستیم.
دکتر حق گشایی افزود : رئیس و کارشناسان گروه مبارزه و پیشگیری از بیماری های معاونت بهداشتی با تلاش های شبانه روز خود از جمله همکاری با سایر ادارات بخصوص اداره دامپزشکی، کنترل ناقلین، پیگیری ،راهنمایی و مشاوره بیماران  در طول درمان در تلاش اند تا از ابتلای مردم به این بیماری ها جلوگیری کرده و در صورت ابتلا هر چه زود تر بهبود یابند.
در ادامه دکتر فائقه اسدیان رئیس گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی در رابطه با بیماری های زئونوز به خصوص بیماری تب مالت توضیحاتی ارائه داده و گفت: از بین تمامی بیماری های زئونوز علیرغم اهمیت تمامی این بیماری ها، در حال حاضر با توجه به افزایش موارد بیماری تب مالت و حیوان گزیدگی بیماری تب مالت و هاری به عنوان تهدید جدی بشمار می آیند.
در ادامه مهندس حبیب رکنی کارشناس مبارزه با بیماری های زئونوز معاونت بهداشتی؛ به ارائه آمار ده ساله بیماری های زئونوز در شهرستان مراغه پرداخته و خاطر نشان کرد: متاسفانه علیرغم تمام های اقدامات صورت گرفته بیماری تب مالت از سال 99 روند افزایشی به خود گرفته است.
مهندس رکنی افزود: خرداد، تیر مرداد ماه پیک بروز بیماری تب مالت می باشد که بیشتر افراد درگیر بر اساس آمار ها مردم روستایی و دامداران ، کشاورزان و خانه داران  می باشد و در حال حاضر در شهرستان مراغه روند درمانی تمامی افراد مبتلا به این بیماری توسط معاونت بهداشتی پیگیری می شوند.
در ادامه مهندس رکنی به ارائه آمار و تحلیل روند دیگر بیماری مشترک بین انسان و حیوان در شهرستان مراغه و اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از آنها پراخت.
دکتر احمدی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان مراغه از رشد 117 درصدی واکسیناسیون دام ها  خبر داد و گفت: امسال با مساعدت های معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه  98 هزار دز واکسن تب مالت برای دام های بالغ و نابالغ شهرستان مراغه تزریق شده است.
در ادامه حاضران جلسه به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود برای پیشگیری هر چه بهتر از بیماری های زئوز پرداختند.


 
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 4 مرداد 1402