تاریخ : يکشنبه 25 تير 1402
کد 2053

کارگاه بازآموزی کتاب راهنمای خدمات خارج بیمارستانی ؛ ویژه ماما و پزشک برگزار شد

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی؛ به همت گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی کارگاه بازآموزی کتاب راهنمای خدمات خارج بیمارستانی ؛ ویژه ماما و پزشک رد سالن جلسات آموزشگاه بهورزی برگزار شد.
 به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی؛ کارگاه بازآموزی برنامه ی مراقبتهای ادغام یافته سلامت مادران باسخنرانی سرپرست گروه جوانی جمعیت و سلامت خانواده در خصوص اهمیت اجرای مفاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت توسط مراقبین سلامت را بیان و با حساس سازی نسبت به تقویت اجرای برنامه ی نظام پیشگیری از مرگ مادری با حفظ سلامت مادر و نوزاد در دستیابی به اهداف توسعه پایدار را با "پایان دادن به مرگ های قابل اجتناب"با نمایش اسلایدهایی در خصوص موارد ذیل توضیح دادند :
1. میزان موالید و تاثیر آن بر نرخ باروری کلی و رشد جمعیت (ارایه آمار و ترند نرخ باروری کلی و رشد جمعیت در کل کشور و شهرستان مراغه جریان سالهای 1401-1393 ، تحلیل سقوط میزان باروری کلی ، مقایسه شیب نزول باروری کلی در جهان ، آسیا و ایران ، مقایسه نرخ باروری کلی در بین کشورهای خاورمیانه ، توضیح حد جانشینی کشوری ،  میزان تغییرات نرخ سالمندی در ایران و مراغه ،تغییرات تعداد ازدواج و طلاق و تاثیر آن در جوانی جمعیت ، ارایه ی سیمای مرگ مادری در کشور و حوزه ی شهرستان مراغه)
2. مرور اجمالی بر تغییر واژه ها همراه با توضیح کامل در خصوص"کتاب راهنمای خارج بیمارستانی ؛ ویژه پزشک-ماما ؛ بازنگری نهم ؛ سال 1402" با تاکید بر شناسایی ، پیگیری ، ارجاع و .... در خصوص مادران نیازمند مراقبت/توجه ویژه و توضیح مفصل در خصوص اقدامات مربوط به علایم نیازمند اقدام فوریبر اساس کتاب مذکور داده شد.
3. در ادامه جلسه به منظور ارزیابی توانمندی مراقبین سلامت-ماماها ، و سنجش عملکرد آنان (بایدها و نبایدها) در زمان بروز علایم اقدام فوری یا نیازمند مراقبت ویژه ، بهطرح سوالات و کیسهای مربوط در قالب آزمون اسکی پرداختند. و بازآموزی کلیه ی نکات کلیدی که در انجام مراقبتها بایستی به آنها توجه شود. انجام گرفت.
4.در پایان به کلیه ی سوالات و ابهامات مدعوین پاسخ داده شد. و جلسه با آرزوی حفظ سلامت مادران باردار با توکل به نیروی لایزال الهی و تلاش حامیان سلامت به پایان رسید.

 
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 25 تير 1402