تاریخ : سه شنبه 13 تير 1402
کد 2045

اهدای اولین بسته شیر مادر اهدایی به بانک شیر مادر استان

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی؛ اولین بسته شیر مادر اهدایی از حوزه معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه به بانک شیر مادر استان در بیمارستان الزهرا ارسال گردید.
دکتر الهه حق گشایی رئیس مرکز بهداشت شهرستان مراغه ضمن بیان این موضوع افزود: با عنایت به نقش تغذیه با شیر مادر در سلامت شیرخواران ، و با توجه به توسعه اهداف مرتبط با بانک شیر مادر ، به همت گروه جوانی جمعیت و سلامت خانواده معاونت بهداشتی، اولین بسته شیر مادر اهدایی به بانک شیر مادر استان ارسال گردید.
وی اظهار کرد: شیرهای اهدایی دربانک شیر مورد آزمایش میکروبی قرار گرفته و سپس طی فرایند پاستوریزاسیون ، وارد چرخه ذخیره سازی شده و در موارد مورد نیاز و تغذیه شیرخواران محروم از شیر مادر مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از شیر های بانک شیر ،  بسیار با ارزش تر از شیر مصنوعی بوده و برای هضم و جذب شیرخواران مناسب تر است. درواقع مصرفشیرخشک براین نوزادان اصلاًمطلوب نیست وباید یاد آوری کرد که سازمان بهداشت جهانی و یونیسف اعلام می‌کند، بهترین شیر برای نوزاد شیر مادر است.
معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه اذعان نمود: اگر به هر دلیلی نوزاد نتوانست از شیر مادرش تغذیه کند، بهترین شیر، شیر یک مادر دیگر برای جایگزینی است و امن‌ترین شیر نیز شیری است که از بانک‌های شیر دریافت می‌شود چرا که امنیت وسالم بودن شیردر بانک‌های شیرتضمین شده است.
معاونت بهداشتی مراغه ، ضمن تقدیر از این مادر ، از کلیه مادران دعوت می نماید تا در صورت علاقمندی به موضوع اهدای شیر ، جهت کسب اطلاعات و هماهنگیهای لازم با شماره تلفن 37222221 تماس حاصل نمایند.
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 13 تير 1402