تاریخ : يکشنبه 11 تير 1402
کد 2043

حضور معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی به همراه رئیس گسترش در اجلاس معاونین بهداشت

به گزارش روبط عمومی معاونت بهداشتی؛ اجلاس معاونان بهداشت دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی و مدیران شبکه شهرستان های مجری برنامه سلامت خانواده (پزشکی خانواده و نظام ارجاع) در سالن امام جواد (ع) ستاد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار گردید.
در این نشست که با حضور مقام عالی وزارت ، معاون بهداشت ، معاون توسعه مدیریت و منابع ، مدیر کل بیمه سلامت ایرانیان و سایر مدیران و روسای ادارات ستاد وزارت برگزار شد؛ بر اجرای برنامه ملی سلامت خانواده به عنوان یکی از برنامه های تحول ساز، بسیار مهم و تاثیرگذار برای نظام سلامت و جامعهبا مشارکت و همکاری تمامی معاونتهای حوزه وزارتی، سازمانهای بیمه گر و سایر دستگاهها و ادارات ذیربط تاکید شد.
در ادامه این اجلاس برخی از معاونان بهداشتی دانشگاههای علوم پزشکی کشور ضمن ارایه گزارشی از اقدامات خود در این خصوص؛ به بیان برخی از چالشهای اساسی در اجرای برنامه از جمله نبود منابع مالی پایدار، نحوه تامین نیروی انسانی مورد نیاز و مکانیسم پرداخت در این برنامه پرداختند.
برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع در فاز اول در 59 شهرستان با تغییر رویکرد در ارایه خدمات با هدف ایجاد عدالت بیشتر در ارایه خدمات و مراقبتهای بهداشتی فعال و جامع نگر، افزایش سواد سلامت جامعه و خانواده ها و کاهش پرداختی از جیب مردم از اردیبهشت 1402 در حال اجرا است.
شهرستان مراغه به عنوان یکی از 59 شهرستان مجری برنامه سلامت خانواده در فاز اول ؛ با تلاش جمعی یکایک همکاران حوزه بهداشت مطابق برنامه عملیاتی و بر اساس گامهای اجرایی برنامه توانسته است عملکرد مطلوبی را در مرحله آمادگی و استقرار برنامه داشته باشد که گوشه ای از اقدامات معاونت بهداشتی در ابتدای اجلاس به نمایش گذاشته شد.
در حاشیه این نشست خانم دکتر حق گشایی معاون بهداشتی و آقای مهندس پوررستم معاون توسعه و مدیریت منابع دانشکده علوم پزشکی مراغه تفاهم نامه ای را جهت تامین خودروی شاسی بلند و موتورسیکلت در راستای انجام بهتر ماموریتهای حوزه بهداشت با مسئولین وزارتی امضا کردند.
 
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 11 تير 1402