تاریخ : دوشنبه 22 خرداد 1402
کد 2027

دکتر الهه حق گشایی:

17 هراز نفر مشاوره سلامت روان دریافت نمودند

دکتر حق گشایی معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: در سال گذشته به 17 هزار نفر از همشهریان عزیز مشاوره های سلامت روان توسط روانشناسان معاونت بهداشتی ارائه گردیده است.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دکتر حق گشایی معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه ضمن بیان این موضوع افزود: کارشناسان سلامت روان در 5 مرکز خدمات جامع سلامت شهری، 4 مرکز جامع سلامت شهری_روستایی و 3 مرکز جامع سلامت روستائی مشعول ارائه خدمات سلامت روان به همشهریان عزیز می باشند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان مراغه خاطر نشان کرد: مشاوره های سلامت روان به تمامی افراد بالای 5 سال در حوزه های مختلف سلامت روانی و اجتماعی و اعتیاد و... ارائه می شود که اهداف ارائه این خدمات انگ زدایی از مقوله هایی مثل اختلالات روان پزشکی، اعتیاد، دسترسی بی واهمه و توام با امنیت به خدمات عمومی در جامعه و همچنین ارتقاء سواد سلامت روان در افراد می باشد.
وی اذعان کرد: ارائه خدمات سلامت روانی و اجتماعی با ارتقاء سواد و اگاهی افراد در مورد اختلالات روانی ، بهبود روابط بین فردی ، کاهش خشونت در جامعه و زندگی کارآمد را می توان از مهم ترین اهداف ارائه این خدمات داست.
معاون بهداشتی افزود: توجه ویژه به مقوله آموزش در حوزه های مهارت آموزی، فرزند پروری و خود مراقبتی ، پیشگری از سوء مصرف مواد مخدر و دخانیات همسر آزاری و کودک آزاری با محوریت پیشگیری اولیه از مهم ترین عملکرد های کارشناسان سلامت روان معاونت بهداشتی می باشد.
اصولی کارشناس ستادی سلامت روان در مصاحبه با روابط عمومی این معاونت گفت: فراهم آوردن خدمات اساسی بهداشت روان و قابل دستیابی بودن این خدمات برای همه بویژه گروه های آسیب پذیر و محروم  هدف کلی برنامه های سلامت روان می باشد.
وی خاطر نشان کرد: در راستای تقویت بنیان خانواده جلسات آموزشی طی 6 جلسه برای 11 خانواده در مناطق کم برخوردار شهر با هدف بهبود روابط والدین و فرزندان و کاهش آسیب های اجتماعی به خصوص اعتیاد برگزار گردیده است.
 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 22 خرداد 1402