تاریخ : دوشنبه 1 خرداد 1402
کد 2014

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه:

47 هزار نفر از زنان مراغه، مراقبت های بهداشتی دریافت نمودند

دکتر الهه حق گشایی معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: 47 هزار نفر از زنان مراغه، در سال گذشته حداقل مراقبت های ادغام یافته و مراقبت های مامایی دریافت نمودند.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی؛ رئیس مرکز بهداشت شهرستان مراغه ضمن بیان این موضوع افزود: این مراقبت ها شامل: خطر سنجی و پیشگری از بیماری های قلبی و عروقی، خطر سنجی و پیشگری از سکته مغزی، تن سنجی، بررسی فعالیت فیزیکی غربالگری سرطان روده برزگ، غربالگری سرطان سینه و سرطان سرویکس می باشد.
​​​​​​​
در ادامه وی خاطر نشان کرد: افراد بعد از مراقبت توسط بهورز یا مراقب سلامت خود در صورت داشتن هرگونه مشکل اعم از مشکلات روحی و تغذیه به پزشک مرکز، کارشناس تغذیه و یا کارشناسان روان ارجاع داده می شوند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه اذعان کرد : در راستای ارئه خدمات بهتر برای این گروه بسیار مهم اقداماتی از قبیل: پیگری و دعوت از زنان میانسال شاغل در ادارات برای انجام مراقبت های بهداشتی، دعوت از متخصصین زنان و تغذیه جهت مشاوره و ویزیت رایگان برای زنان تحت پوشش مرکز جامع سلامت هاشم آباد در هفته سلامت زنان و همچنین چاپ و توزیع پمفلت های خود مراقبتی در زنان میانسال  صورت گرفته است.
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 1 خرداد 1402