تاریخ : چهارشنبه 20 ارديبهشت 1402
کد 2008

همایش دهیاران شهرستان مراغه به مناسبت هفته سلامت برگزار شد

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی؛ همایش دهیاران شهرستان مراغه به مناسبت هفته سلامت در راستای اجرای برنامه خودمراقبتی اجتماعی با اولویت تب مالت ، چالش های بهداشت محیط در سالن اجتماعات دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد.
در راستای اجرای برنامه  خودمراقبتی اجتماعی وارتباطات خطر ومشارکتهای اجتماعی( RCCE) همایش بخشدار و دهیاران شهرستان مراغه همزمان با هفته سلامت در سالن  ولایت ستاد مرکزی دانشکده علوم پزشکی مراغه توسط گروه آموزش و ارتقای سلامت برگزار گردید. این همایش با حضور معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه، بخشدار ،دهیاران شهرستان مراغه و جمعی از کارشناسان معاونت بهداشتی، با موضوعات بهداشت محیط روستاها ، تب مالت در سالن ولایت ستاد مرکزی دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار گردید.
در ابتدای این مراسم،دکتر الهه حق گشایی رئیس مرکز بهداشت شهرستان مراغه در راستای اجرای برنامه پزشکی خانواده در تحقق سلامتی برای همه، مطالبی بیان کرد.وی خاطر نشان کرد:  حتی در صورت به کارگیری کلیه امکانات، سهم بهداشت در ارتقای سلامت حداکثر تا۳۰ درصد می باشد و ۷۰ درصد مابقی با مشارکت سایر سازمان ها و همکاری و همیاری خود مردم و اجرای برنامه های خود مراقبتی میسر می شود.
در ادامه وی ضمن تقدیر از تلاش های دهیاران افزود: دهیاران نقش بسیار مهمی در ارتقای سلامت در روستاها دارند بطوری که دستیبابی به برخی از موفقیت ها در حوزه بهداشت روستاها بدون حضور و همکاری این عزیزان میسر نبود.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خواستار استمرار و تقویت این همکاری در آینده  در جهت ارتقا وضعیت بهداشتی روستاها شد.
در ادامه مراسم، رکنی کارشناس مبارزه با بیماری ها به آموزش بیماری تب مالت پرداخت و گفت: با توجه به افزایش شیوع بیماری تب مالت در خصوص گسترش بیماری و تبدیل شدن آن به اپیدمی در شهرستان هشدار داد.
 در ادامه وی با آموزش کامل علائم و نشانه های بیماری و راههای انتقال و کنترل بیماری از دهیاران خواست که در زمینه آموزش و اطلاع رسانی گسترده مطالب در روستاهای تحت پوشش خود با همکاری بهورزان خانه های بهداشت اقدام نمایند
  رکنی خاطر نشان کرد:  دهیاران عزیز با همکاری موثر با ادارات دخیل در امر کنترل بیماری تب مالت، از جمله اداره دامپزشکی، جهاد کشاورزی و خانه های بهداشت خصوصا در امر واکسیناسیون دامها و بهسازی محیط روستاها و جمع آوری فضولات حیوانی می توانند نقش بسیار اسای در کنترل این بیماری داشته باشند.
 در آخر مراسم دکتر امیرپور رئیس گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه، ضمن اشاره به نقش مشارکت های مردمی و دهیاران در پیشبرد اهداف بهداشتی در روستاها، به تشریح وظایف بهورزان و دهیاران در زمینه اجرای برنامه های بهداشت محیط پرداخت.
 در آخر دکتر امیر پور از دهیاران خواست در راستای پیشبرد اهداف بهداشتی همکاری های لازم با تیم سلامت داشته باشند.
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 20 ارديبهشت 1402