تاریخ : يکشنبه 17 ارديبهشت 1402
کد 2003

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه در جلسه پزشکان تیم سلامت :

اجرای برنامه پزشک خانواده شهری از مهم ترین اولویت های معاونت بهداشتی است

دکتر حق گشایی رئیس مرکز بهداشت شهرستان مراغه در جلسه پزشکان تیم سلامت گفت: اجرای برنامه پزشک خانواده شهری در شهرستان مراغه همگام با برنامه کشوری از مهم ترین اولویت های معاونت بهداشتی در سال جاری می باشد.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه؛ دکتر حق گشایی در جلسه پزشکان تیم سلامت ضمن بیان این مطب افزود: در برنامه پزشک خانواده ارتباط نزدیک بین مراقبین و پزشکان تیم سلامت با کل اعضای خانواده برقرار  می شود تا تیم سلامت  مشکلات بهداشتی و درمانی آنها را بدانند و ارتباط صمیمی باید بین تیم سلامت و جمعیت تحت پوشش شکل بگیرد. 
 همچنین وی خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین ویژگی های برنامه پزشک خانواده این است که فرد در صورت داشتن بیماری ابتدا به پزشک خانواده خود مراجعه می کند که به تمامی مشکلات و سوابق بیماری در خانواده فرد آگاه است که این مسئله می تواند در امر تشخیص و درمان بیماری فرد کمک فراوانی به بیمار و پزشک معالج کند و در صورت نیاز فرد به پزشک متخصص ارجاع داده شود. 
در ادامه مهندس رحمانی رئیس گروه گسترش شبکه های بهداشتی معاونت بهداشت دانشکده  علوم پزشکی مراغه گفت: معاونت بهداشتی در راستای تکمیل نیروی انسانی خود برای اجرای این برنامه فراخوان ثبت نام و جذب پزشک و مراقب سلامت در سامانهsalamat.gov.irاعلام نموده است.
در ادامه وی خاطر نشان کرد: بر اساس طرح پزشک خانواده به ازای هر 3 هزار نفر یک پزشک و هر 1500 نفر یک مراقب سلامت نیاز است.
در ادامه جلسه هر یک از پزشکان تیم سلامت به بیان نظرات و پیشنهادات خود در راستای اجرای هر چه بهتر برنامه پزشک خانواده پرداختند.
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 17 ارديبهشت 1402