تاریخ : چهارشنبه 13 ارديبهشت 1402
کد 1988

زنگ سلامت در مدارس شهرستان مراغه به صدا در آمد

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی، زنگ سلامت روز سه شنبه دوازدهم اردیبهشت ماه در مدارس شهرستان مراغه و با حضور دکتر حق گشایی معاون بهداشتی و جمعی از مسئولین آموزش و پرورش زنگ سلامت در مدارس شهرستان مراغه به صدا در امد
در این مراسم که در مدرسه عذرا زینی برگزار شد دکتر حق گشایی معاون بهداشتی و جمعی از مسئولین فرمانداری شهرستان مراغه و اداره ی آموزش پرورش جضور داشتند.
معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت شهرستان مراغه با اشاره به شعار هفته سلامت که به برنامه پزشکی خانواده اشاره دارد در مورد اهمیت سیستم ارجاع و نقش بسیار زیاد پزشک خانواده و تیم سلامت در سلامتی جامعه صحبت کردند.
دکتر حق گشایی گفت: هدف از اجرای برنامه پزشک خانواده شهری بهرمندی یکسان کلیه افراد جامعه از سرانه سلامت و اجرای اصل عدالت در سلامت و همچنیندسترسی آسان و سریع مردم به خدمات سطح اول نظام سلامت و حذف پرداخت هزینه های اضافی توسط مردم می باشد.
معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت شهرستان مراغه خاطر نشان کرد:با توجه به افزایش تعداد بیماران تب مالت در شهرستان مراغه، از مهم راه های پیشگیری اجتناب از مصرف شیر نجوشیده یا غیر پاستوریزه، پنیر محلی تازه و بخصوص بستنی های غیر پاستوریزه و گوشت و جگر خام یا نیم پز دانست و از دانش آموزان عزیز خواست تا با انتقال این مطلب به خانواده های خود نقش مهمی در پیشگیری از این بیماری داشته باشند.
در حاشیه این مدارس از دانش آموزان سفیر سلامت تقدیر شد.
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 13 ارديبهشت 1402