تاریخ : سه شنبه 12 ارديبهشت 1402
کد 1987

دکتر حق گشایی معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت شهرستان مراغه:

99 درصد از کودکان زیر 6 سال در سال گذشته واکسینه شدند

دکتر حق گشایی معاون بهداشت و رئیس مرکز بهداشت شهرستان مراغه گفت: در سال گذشته 99 درصد از کودکان زیر 6 سال با تلاش و زحمات پرسنل بهداشتی واکسن های دوران کودکی خود را دریافت کردند.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی، دکتر حق گشایی معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت شهرستان مراغه ضمن اشاره به این موضوع افزود:واکسیناسیون کودکان یکی از موثرترین روش های پیشگیری از بیماری های دوران کودکی می باشد و از مرگ و میر آنها جلوگیری می کند و باعث سلامت جامعه می شود.
در ادامه وی خاطر نشان کرد:واکسن های لازم برای واکسیناسیون کودکان در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی موجود می باشد.در دورترین نقاط روستایی شهرستان نیز خدمات واکسیناسیون ارائه می گردد.
دکتر اسدیان رئیس گروه مبارزه با بیماری ها در مصاحبه با روابط عمومی معاونت بهداشتی گفت:
علی رغم تاکید فراوان بر واکسیناسیون به موقع کودکان از بدوتولد تا زمان ورود به مدرسه و همچنین نتایج مطلوب واکسیناسیون در پیشگیری و حذف بیماریها ،متاسفانه تعداد معدودی از کودکان بدلیل عدم آگاهی والدین و نیز تحت تاثیر تبلیغات نادرست فضای مجازی واکسن های لازم را دریافت نمی کنند که این موضوع علاوه بر تهدید سلامت کودک باعث به مخاطره افتادن سلامت جامعه نیز می گردد.
 
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 12 ارديبهشت 1402