تاریخ : سه شنبه 29 فروردين 1402
کد 1973

دکتر حق گشایی معاون بهداشت دانشکده ی علوم پزشکی مراغه:

32500 نفر از سالمندان شهرستان در سال گذشته خدمات بهداشتی دریافت نمودند

دکتر حق گشایی معاون بهداشت دانشکده ی علوم پزشکی مراغه گفت: 32500 نفر از سالمندان شهرستان مراغه در سال گذشته از مراکز و خانه های بهداشتی خدمات بهداشت و درمانی دریافت نمودند.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشکده ی علوم پزشکی مراغه، دکتر حق گشایی ضمن بیان این مطلب افزود: گروه سالمندان یکی از اصلی ترین گروه های هدف این معاونت بوده و ارائه خدمات بهداشتی درمانی برای سالمندان از مهم ترین رسالت های معاونت بهداشتی می باشد.
وی خاطر نشان کرد: به طور کلی زمانی که سن افراد افزایش می‌یابد و افراد فرایند مسن شدن را طی می‌کنند در این حین سلول های بدنی افراد و تمامی ساختار بدنی آن ها دچار پیری می گردد و فرد دچار یک سری از تغییرات فیزیکی و جسمانی ،روانی و اجتماعی می‌ شوند که این تغییرات باعث نیاز این افراد برای دریافت حمایت می شود.در این راستا سالمندان در خانه های بهداشتی از نظر تغذیه، افسردگی و همچنین با انجام تست فیت از نظر سرطان روده بزرگ و همچنین فشار خون، دیابت و کسترول و... غربالگری می شوند. همچنین برای در جهت برنامه ی مکمل یاری گروه های هدف، برای سالمندان مکمل قرص کلسیم دی و پرل ویتامین d3 به صورت ماهانه و رایگان ارائه می گردد.
 در آخرمعاون بهداشت دانشکده ی علوم پزشکی مراغه تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع آموزش بهداشت برای سالمندان همه ی افراد می تواند با مراجعه به سایت  www.aparat.com/vums آموزش های کافی در حوزه های مختلف از جمله تغذیه، سلامت روان، فعالیت بدنی و بیماریهای شایع سالمندی و ... را داشته باشند.
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 29 فروردين 1402