تاریخ : دوشنبه 14 فروردين 1402
کد 1963

در سه ماهه ی آخر سال گذشته 700 نفر از مدد جویان تحت پوشش مراکز تجمعی شهرستان مراغه از نظر بیماری سل غربالگری شدند.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی؛ در سه ماهه ی اخر سال گذشته 700 نفر از مدد جویان تحت پوشش مراکز تجمعی شهرستان مراغه از نظر بیماری سل غربالگری شدند.
دکتر حق گشایی معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت شهرستان مراغه؛ ضمن بیان این موضوع گفت: سل یک بیماری عفونی کشنده و قابل پیشگیری و درمان است که به راحتی و از طریق قطرات تنفسی منتقل می شود. و با عنایت به اهمیت پیشگیری و کنترل بیماری سل و به منظور شناسایی افراد مبتلا به این بیماری، مدد جویان تحت پوشش مراکز تجمعی شهرستان مراغه از جلمه مرکز دیالیز، آسایشگاه سالمندان خواجه نصیر، مرکز بازپروری گلستان، و مرکز نگهداری از معلولین نیکان، لقمان ، پردیس توسط اکیپ بیمار یابی معاونت بهداشتی دانشکده ی علوم پزشکی مراغه متشکل از کارشناسان مبارزه با بیماری ها و کارشناسان بخش سل شهرستان از نظر این بیماری ارزیابی شدند. و از افراد دارای علایم و افراد مشکوک نمونه گیری سل به عمل آمد.

در ادامه دکتر حق گشایی بیان کرد: سرفه بیش از دو هفته ، بی اشتهایی ، کاهش وزن و همچنین ضعف و بی حالی از مهم ترین علایم بیماری سل می باشد و این بیماری با آزمایش خلط در سه نوبت  که بصورت رایگان در تمامی مراکز بهداشتی و خانه های بهداشتی نمونه برداری آن انجام می شود  قابل تشخیص است و افراد  مبتلا به این بیماری با مصرف مرتب دارو کاملا درمان میشوند و دارو های لازم بصورت رایگان بعد از تشخیص در اختیار افراد مبتلا به بیماری سل قرار داده میشود.  
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 14 فروردين 1402