تاریخ : سه شنبه 13 دي 1401
کد 1865

بیماری سل را جدی بگیرید

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی، افراد دارای علامت سرفه بیش از دو هفته حتما جهت نمونه برداری به مراکز بهداشتی مراجعه نمایند
خانم دکتر اسدیان رئیس گروه بیماری های معاونت بهداشتی ضمن اشاره  به این موضوع بیان کردند: در صورت عدم تشخیص و درمان، این بیماری عوارض شدیدی از خود بر جای می گذارد. بنابرین افرادی که سرفه بیش از دو هفته دارند و همچنین مبتلایان به کرونا که بعد از بهبودی سرفه مزمن دارند، بایستی از نظر این بیماری بررسی شوند.  این افراد با مراجعه به نزدیک ترین مرکز بهداشتی محل سکونت خود می توانند آزمایش نمونه خلط سه نوبته بدهند که این نمونه ها برای بررسی به آزمایشگاه تشخیص سل شهرستان مراغه ارسال می شوند.

در ادامه دکتر اسدیان سرفه مزمن ، بی اشتهایی ، کاهش وزن و همچنین ضعف و بی حالی را از مهم ترین علایم بیماری سل دانست و افزود : این بیماری با آزمایش خلط در سه نوبت  که بصورت رایگان در تمامی مراکز بهداشتی نمونه برداری انجام می شود  قابل تشخیص است و افراد  مبتلا به این بیماری با مصرف مرتب دارو کاملا درمان میشوند و دارو های لازم بصورت رایگان بعد از تشخیص در اختیار افراد مبتلا به بیماری سل قرار داده میشود. 
لازم به ذکر است که این بیماری بعد از دو هفته از مصرف صحیح دارو  از طریق قطرات تنفسی قابل انتقال نیست .
 
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 13 دي 1401