تاریخ : شنبه 28 آبان 1401
کد 1808

برگزاری جلسه آموزشی ـ توجیهی مراقبین سلامت شاغل در اداره آموزش و پرورش مراغه

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، جلسه آموزشی ـ توجیهی مراقبین سلامت شاغل در اداره آموزش و پرورش مراغه در سال تحصیلی 1402 ـ1401در تاریخ 18/8/1401 درسالن اجتماعات آن اداره برگزار گردید
 
با شروع سال تحصیلی 1402 ـ1401، جلسه آموزشی ـ توجیهی در راستای اجرای  پنجمین برنامه استراتژیک ملیکنترل عفونتHIV ، دستورالعمل پیشگیری از بیماری آنفلوانزا و پدیکلوز ، آموزش کمک های اولیه ( احیای قلبی ـ ریوی و مسمومیت با مونوکسید کربن )برای مراقبین سلامت شاغل در اداره آموزش و پرورش مراغه در تاریخ 18/8/1401 با حضورکارشناس سلامت و تندرستی اداره آموزش¬و پرورش، کارشناسان معاونت بهداشتی (کارشناسان پیشگیری از بیماریها و کارشناس مسئول سلامت نوجوانان و جوانان )در سالن اجتماعات آن اداره تشکیل گردید .
در این جلسه،خانم مفیدی (کارشناس پیشگیری از بیماریها) در خصوص اجرای  پنجمین برنامه استراتژیک ملی کنترل عفونت HIV و راهنمای رویکرد نوین آموزش HIV  (مدلshep )مطالبی رابیان نمودند. سپس  آقای باد زهره ( کارشناس پیشگیری از بیماریها ) در خصوص پیشگیری از بیماری آنفلوانزا و دستورالعمل اجرایی، توضیحات لازم را ارایه نمودند .
در ادامه خانم سلطانی(کارشناس مسئول سلامت نوجوانان و جوانان ) در مورد شیوع پدیکلوزیس در مدارس و آخرین دستورالعمل مربوطه ،نکاتی را بیان فرمودند .
در پایان جلسه کارشناس فوریت های پزشکی،در خصوص کمک های اولیه ( احیای قلبیـ ریوی و مسمومیت با گاز مونوکسید کربن )آموزش های لازم را ارایه نمودند

 
 
  • نوشته شده
  • در شنبه 28 آبان 1401