تاریخ : چهارشنبه 11 خرداد 1401
کد 1685

آغاز فعالیت رسمی قرارگاه"تعالی سلامت و جوانی جمعیت"در حوزه دانشکده علوم پزشکی مراغه

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، با برگزاری دومین جلسه "قرارگاه تعالی سلامت و جوانی جمعیت" در حوزه دانشکده علوم پزشکی مراغه ، این قرارگاه به صورت رسمی به ریاست رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه ، دبیری معاونت بهداشتی و با حضور کلیه ی اعضاقرارگاه ، در راستای اجرایی سازی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ، حفظ و ارتقای امنیت و اقتدار ملی بر اساس منویات مقام معظم رهبری شروع به کار نمود.
در راستای ابلاغ  راه اندازی" قرارگاه تعالی سلامت و جوانی جمعیت "از سوی وزارت متبوع ، دومین جلسه قرارگاه  با حضور ریاست دانشکده علوم پزشکی مراغه با عنوان رئیس قرارگاه، سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده مراغه  به عنوان دبیر قرارگاه و با حضور اعضای اصلی قرارگاه؛ ریاست بیمه سلامت شهرستان ویژه مراغه، ، سرپرست معاونت درمان،معاونت توسعه و پشتیبانی، معاونت آموزشی پژوهشی، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشکده، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی،مدیر حراست ، نماینده امور بانوان دانشکده ، رئیس اداره پرستاری، کارشناس مامایی معاونت درمان، کارشناس طب سنتی ایرانی، سرپرست گروه سلامت جمعیت و خانواده،کارشناس جوانی جمعیت، در تاریخ 10/03/1401 در سالن پردیس ستاد مرکزی دانشکده مراغه، با هدف اجرایی سازی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در راستای حفظ ، ارتقای امنیت و اقتدار ملی بر اساس منویات مقام معظم رهبری، برگزار گردید. 
در این جلسه سرپرست معاون بهداشتی به عنوان دبیر قرارگاه؛ به تبیین اهداف قرارگاه تعالی سلامت و جوانی جمعیت پرداخته و راه اندازی این قرارگاه را فرصتی مغتنم برای توسعه همکاری های درون بخشی و بین بخشی در  راستای تسهیل مسیر اجرایی سازی "قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت " در دانشکده مراغه برشمردند. 
در ادامه سرپرست گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی؛ دستورالعمل اجرایی سازی این قرارگاه را با نمایش اسلایدهایی به صورت کامل و شفاف توضیح داده و برگزاری زیرکمیته های تخصصی با تواتر هفتگی و ارسال مصوبات به دبیرخانه قرارگاه در زمان مقرر جهت طرح در قرارگاه بعدی ، تایید و صدور دستور عملیاتی نمودن مصوبات از سوی ریاست دانشکده ضروری دانستند.
ریاست دانشکده علوم پزشکی مراغه؛ نیز ضمن تشکر از حضور اعضای  قرارگاه ، نگاه عملیاتی به موضوع ارتقای جوانی جمعیت را جز اولویت های کاری و ماموریت سازمانی این دانشکده در سال 1401 دانستند. همچنین  بر همت و تلاش همه اعضا در جهت اجرایی سازی مواد " قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" در حوزه های فعالیت خود با رویکرد علمی و برنامه ریزی دقیق و موثر تا حصول نتیجه مطلوب تاکید نمودند. 
سپس اعضای قرارگاه با ارائه نظرات، پیشنهادات و چالش های اجرایی سازی این قانون به بحث و تبادل نظر پرداختند. در پایان ، دبیر قرارگاه، ضمن جمعبندی موارد مطروحه، تعیین اعضای زیر کمیته های تخصصی، صدور ابلاغ برای اعضای کمیته، تشکیل کمیته ها با تواتر هفتگی و ارایه مصوبات کمیته ها در قرارگاه بعدی را به تصویب نهایی اعضا رساندند.


 
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 11 خرداد 1401