تاریخ : يکشنبه 1 خرداد 1401
کد 1671

برگزاری نشست علمی در راستای نکوداشت" هفته ملی جمعیت "

در راستای ابلاغ بزرگداشت "هفته ملی جمعیت" از سوی وزارت متبوع و بر اساس روز شمار هفته؛ "می خواهم زنده بمانم"، نشست علمی با همکاری گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی و کمیسیون امور بانوان دانشکده علوم پزشکی و همراهی اداره فرمانداری ویژه شهرستان مراغه با موضوعات "اهمیت سلامت باروری و فرزندآوری، پیشگیری از ناباروری، عوارض سقط" ،"نقش زنان در خانواده" و " سقط از نظر شرعی" برای گروه هدف بانوان رابط سلامت کلیه ادارات شهرستان مراغه، در تاریخ 28/02/1401 در سالن اجتماعات اداره فرمانداری شهرستان ویژه مراغه برگزار گردید.
در ابتدای جلسه نماینده نهاد رهبری دانشکده؛ حاج آقا رجب زاده در خصوص اهمیت نقش بانوان در خانواده و جامعه پرداخته و لزوم اشنایی بانوان با مفاهیم جمعیت را خواستار شدند. در ادامه با اشاره به مدیریت صحیح خانواده نقش مادران را در جوانی جمعیت موثر دانستند و مسئله سقط را از نظر شرعی اجمالا تشریح نمودند.
همچنین نقش بانوان رابط ادارات و کارشناسان مجرب را در تبلیغ، ترویج و بهبود انگیزه عموم یکی از راهکارهای اساسی در راستای پیشبرد اهداف سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، ارتقای فرزندآوری و پیشگیری از پیری جمعیت تاثیر گذار بر شمردند.
در ادامه بعد از پخش کلیپ سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با موضوع ازدواج و فرزندآوری، خانم دکتر سعیدی مباحث علمی و تخصصی با عنوان "اهمیتسلامت باروری و فرزندآوری، ناباروری، عوارض سقط" را مطرح و به سوالات حاضران پاسخ دادند.
سپس خانم برار مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده اطلاعات و موقعیت جمعیت کشور و شهرستان مراغه را طی اسلایدهایی بررسی و تاکید نمودند که لازم است به جهت پیشگیری از سالخوردگی جمعیت ، فرزندآوری در سن مناسب و بهنگام صورت پذیرد.
در پایان، پیرو برگزاری نشست رابطین و مشاورین بانوان دانشگاه ها در دانشگاه مشهد،  قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت توسط خانم صدقی تشریح شد و وضع قوانین جدید در راستای تشویق و تسهیل فرزندآوری و ارتقای پویایی و جوانی جمعیت کشور اطلاع رسانی گردید
 
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 1 خرداد 1401