تاریخ : يکشنبه 20 تير 1400
کد 1515

جلسه کمیته شهرستانی بیماریهای زئونوز با محوریت بیماری تب مالت برگزار شد

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، پیرو افزایش موارد ابتلاء به بیماری تب مالت انسانی در شهرستان در جریان سه ماهه اول سال جاری ، جلسه کمیته شهرستانی بیماریهای زئونوز (بیماریهای قابل انتقال بین انسان و دام ) با محوریت بیماری تب مالت ، در محل سالن کنفرانس ستاد مرکزی دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار گردید.
 
در این جلسه ، دکتر تنومند ، رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه  ضمن تاکید بر پیگیری تخصیص سهمیه بیشتر واکسن بروسلوز دامی برای شهرستان توسط ادرات فرمانداری و دامپزشکی شهرستان ، مشارکت تمامی ارگانهای ذیربط جهت کنترل بیماری از طریق اجرای برنامه های آموزشی برای گروههای هدف را خواستار شدند . ایشان افزایش آمارهای مبتلایان بیماری تب مالت در شهرستان را نگران کننده برشمردند و بر کنترل عوامل افزایش شیوع این بیماری تاکید کردند .
سپس  دکتر مجتهدی ، معاون  بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه ،  در خصوص ضرورت همکاری ها و هماهنگی های برون بخشی با سایر ادارات مرتبط از جمله اداره دامپزشکی تاکید کردند و بیماری تب مالت را قابل کنترل و پیشگیری دانستند که با تکیه بر مبانی آموزشی و کنترلی امکان غلبه بر بیماری را مقدور دانستند . دکتر مجتهدی با تشریح علایم بیماری و راه های انتقال و مهمترین راه های پیشگیری ، واکسیناسیون دام ها و توجه به پرهیز از مصرف خام فراورده های دامی بر پیشگیری از بیماری تب مال تاکید کردند   .
در ادامه ، آقای حبیب رکنی ، کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماریها ، گزارشی از آخرین آمار و وضعیت بروز بیماری تب مالت و سایر بیماریهای زئونوز و عملکرد شهرستان در این زمینه را در قالب اسلاید بیان نمودند. سپس خانم دکتر اسدیان ، رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریها ضمن بیان مشکلات و چالشهای پیش روی برنامه مراقبت بیماری تب مالت ، پیشنهاداتی را جهت رفع این مشکلات عنوان نمودند
 
 
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 20 تير 1400