تاریخ : سه شنبه 24 تير 1399
کد 1419

در مراکز بهداشتی در 4 ماهه اول سال جاری

7000 کودک خدمات سلامت دریافت کرده اند

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، در سال جاری از طریق مراقبین سلامت و بهورزان شاغل در مراکز بهداشتی و خانه های بهداشت روستایی ، 7000 کودک خدمات سلامت مورد نیاز خود را دریافت کرده اند .
 
با وجود شرایط خاص بیماری کوید 19 در کشور ، به همت مراقبان سلامت و بهورزان خانه های بهداشت با رعایت پروتکلهای وزارت بهداشت ، خدمات مربوط به گروه سنی کودکان زیر 5 سال برای بیش از 7000نفر از کودکان تحت پوشش مراغه انجام شده است. انجام مراقبتهای روتین کودکان و مراجعه به خانه های بهداشت ،مراکز و پایگاههای سلامت باعث اطمینان از سلامت کودک ، شناسایی به موقع مشکلات کودک در حیطه های مختلف اعم از  اختلال رشد ، اختلال تکاملی ، مشکلات بینایی و شنوایی شده  و درصورت لزوم مداخله به هنگام صورت می پذیرد . مکملهای آهن ، مولتی ویتامین و آ- د نیز برای کلیه کودکان زیر 2 سال مراجعه کننده ، تحویل داده شده و آموزشهای لازم ارایه شده است.
توصیه می شود در شرایط کنونی خانواده باید علائم خطر بیماریها در کودکان را بشناسد و در صورت مشاهده این علائم کودک را سریعا به مراکز درمانی برساند . مراجعه دیرهنگام در زمان بیماری کودک ، سبب تشدید بیماری و از دست رفتن فرصت های طلایی برای درمان خواهد شد.

 
 
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 24 تير 1399