تاریخ : يکشنبه 8 تير 1399
کد 1400

قاسمی در جلسه هماهنگی ستاد معاونت بهداشتی:

اجرای برنامه هرخانه ، یک پایگاه سلامت فرصتی مهم در پیشگیری از بیماری کروناست

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، جلسه هماهنگی اجرای برنامه ((هرخانه ، یک پایگاه سلامت )) در راستای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا و اجرایی نمودن گام سوم مبارزه با کرونا با حضور معاون بهداشتی و مدیران و کارشناسان مسئول گروههای کارشناسی معاونت بهداشتی در سالن اجتماعات این معاونت برگزار گردید .
 
در ابتدای جلسه ، قاسمی ، مدیر گروه گسترش شبکه معاونت بهداشتی ضمن تشریح اهداف مهم اجرای برنامه ابلاغی وزارت بهداشت با عنوان هر خانه ، یک پایگاه سلامت ، هماهنگی تمامی گروههای کارشناسی را لازمه موفقیت اجرای این برنامه برشمردند . ایشان با تشریح نحوه اجرای برنامه خاطر نشان کردند : آموزش خانوارها ، دسترسی عادلانه خانوارها  به خدمات سلامت و  ارتقاء سواد سلامتی خانواده ها از اصول مهم مراقبت های بهداشتی اولیه می باشد  که با اجرای این برنامه گام مهمی در این تحقق این اصول برداشته می شود .
مدیر گروه گسترش شبکه ، اجرای گام سوم کنترل و پیشگیری بیماری کرونا را بعنوان یکی از مهمترین برنامه های حوزه بهداشت معرفی کردند که در اجرای موفق این برنامه ، آموزش حانوارها  به عنوان رکن اصلی در نظر گرفته شده است و هدف مهم اجرای برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت ، ارتقاء سطح آموزش خانوارها می باشد .
در ادامه جلسه ، دکتر مجتهدی ، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه ضمن قدردانی از تلاش و ایثار تمامی همکاران حوزه بهداشت اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی توسط صنوف مختلف ، آگاه سازی مردم در خودمراقبتی و رعایت اصول پیشگیری  از بیماری کرونا را بسیار پر اهمیت برشمردند و آموزش همگانی را با استفاده از ابزارهای جدید و روشهای غیر حضوری مورد تاکید قرار دادند .
 
 
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 8 تير 1399