تاریخ : دوشنبه 28 بهمن 1398
کد 1329

با هدف پیشگیری از شیوع بیماریهای تنفسی

جلسه آموزشی با موضوع آموزش بیماری کرونا ویروس جدید برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، جلسه آموزشی در راستای اجرای برنامه آموزشی کرونا ویروس جدید برای مسئولین مراکز سلامت شهری و روستایی، مدیران اجرایی مراکز و مربیان ناظر خانه های بهداشت در مورخه 21/11/ 98 در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ،  جلسه  آموزشی در راستای اجرای برنامه آموزشی کرونا ویروس جدید برای مسئولین مراکز سلامت شهری و روستایی، مدیران اجرایی مراکز و مربیان ناظر خانه های بهداشت در مورخه 21/11/ 98 در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی برگزار گردید.
در ابتدای جلسه خانم دکتر اسدیان رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریها ، با  بیان اهداف جلسه اهمیت آشنایی با بیماری کرونا ویروس جدید 2019 چین و راههای پیشگیری را مورد تاکید قرار دادند و نکات زیر توسط ایشان آموزش داده شد.
·    مطالب آموزشی در رابطه با بیماری کرونا یروس جدید در قالب پاور پوینت های تهیه شده از دستورالعمل وزارتی آموزش داده شد.
·    تاریخچه بیماری ، نحوه موتاسیون و بروز اشکال جدید کرونا ویروس ها ، میزان شیوع  و  وضعیت بیماری در ایران و جهان توضیح داده شد.
·    در مورد راههای انتقال و پیشگیری از بیماری و علایم بیماری و تعریف موارد مشکوک بیماری و اقدامات مراقبتی و درمانی بیماری کرونا ویروس جدید آموزش داده شد.
·    بر رعایت آداب بهداشت تنفسی و استفاده از دستمال کاغذی ، رعایت حداقل یک متر فاصله از سایر افراد ، شستشوی مرتب دستها با آب و صابون و ... در پیشگیری موثر از ابتلا به بیماری کرونا ویروس جدید تاکید گردید.
·    ارایه توضیح در خصوص اینکه مرکز مدیریت بیماریهای واگیر کشور منبع اصلی اعلام وضعیت بیماری در کشور می باشد و به اخبار و شایعات در فضای مجازی نباید اعتنا نمود.
تاکید بر اینکه گروههای هدف آموزش دیده باید طی یک برنامه زمانبندی شده نسبت به آموزش کرونا یروس جدید به صورت آبشاری برای مراقبین سلامت و بهورزان عزیز اقدام نمایند و مراقبین سلامت و بهورزان نیز برای عموم مردم  اطلاع رسانی نمایند
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 28 بهمن 1398