تاریخ : شنبه 4 آبان 1398
کد 1292

برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع بهبود کیفیت مبتنی بر شواهدEPIQ""

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، گروه سلامت جمعیت و خانواده در راستای اجرای برنامه ی مراقبتهای ادغام یافته سلامت نوزادان ، اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی بهبود کیفیت مبتنی بر شواهدEPIQ"" بر اساس تقویم آموزشی برای گروههای هدف مراقبین سلامت شهری ، ماماهای تیم سلامت ، مدیران اجرایی و کارشناسان ناظر بر خانه های بهداشت شاغل در مراکز خدمات جامع سلامت شهری/ پایگاهها و روستایی در تاریخ 29 و 30 مهر ماه سال 98 در سالن اجتماعات آموزشگاه بهورزی نموده است.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، گروه سلامت جمعیت و خانواده در راستای اجرای برنامه ی مراقبتهای ادغام یافته سلامت نوزادان ، اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی  بهبود کیفیت مبتنی بر شواهدEPIQ"" بر اساس تقویم آموزشی برای گروههای هدف مراقبین سلامت شهری ، ماماهای تیم سلامت ، مدیران اجرایی و کارشناسان ناظر بر خانه های بهداشت شاغل در مراکز خدمات جامع سلامت شهری/ پایگاهها و روستایی در تاریخ 29 و 30 مهر ماه سال 98 در سالن اجتماعات آموزشگاه بهورزی نموده است.

کارگاه آموزشی بهبود کیفیت مبتنی بر شواهد EPIQ"" با هدف توانمند سازی و ارتقای دانش ، آگاهی ، مهارت ارایه دهندگانکلیه ارایه دهندگان خدمت نوزادان ، با تدریس مربیاناین دانشکده (آموزش دیده در حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه تبریز) برگزار گردید.
جلسه با برگزاری پیش آزمون آغاز و در ادامه ، کارشناس مسوول گروه سلامت جمعیت و خانواده (خانم برار ) ضمن بیان اهداف کارگاه و تشریح محتوای برنامه ، در جهت فراهم نمودن بستر مناسب برای درک مطلب محتوای کارگاه و تفهیم گام اول EPIQ""در خصوص شناسایی مشکل ، به ارایه شاخصهای مربوط به مرگ نوزاد در کشور ، حوزه ی شهرستان مراغه ،شاخصهای مورد انتظار بر اساس اهداف توسعه پایدار (Sustainable Development Goals ) و علل تاثیرگذار بر مرگ نوزادان در قالب اسلایدهای تهیه شده پرداختند. 
سپس کارگاه با آموزش بر اساس فلیپ چارت وتشریح منفک گامهای ده گانه (با پخش فیلم مربوطه به انضمام فایل آموزشی ضبط شده در کارگاه دانشگاه تبریز) ادامه یافت و پس از آموزش هر گام ، کارگاه به صورت کارگروهی با طرح کیس رپورت توسط مربی اداره می شد. و جهت تمرین ، نماینده ای از هر گروه موارد ثبت شده در کتاب کارآموز را ارایه و با نظر مدرس ، صحت و سقم مطالب بررسی می گردید. و گروهها ملزم به بارش افکار در خصوص نوشتن نمودار تیغ ماهی ((Fishbone، نوشتن مداخلات و الویت بندی آنها بر اساس شرایط و امتیاز کسب شده ،رسم نقشه فرآیند با در نظر گرفتن اشکال مربوط به نقطه شروع وپایان فرایند،نقاط تصمیم گیری واقدامات، تعیین شاخصها با در نظر گرفتن خصوصیات آنها (SMART) و .... شدند. و به کلیه ی اشکالات و ابهامات مطرح شده با ذکر مثال جواب داده می شد.در ادامه انتظارات و اقداماتی که در مراکز محیطی بایستی انجام گیرد. تشریح و مقرر شد گزارش عملکرد در خصوص این برنامه با تواتر معین به صورت کتبی به گروه سلامت جمعیت و خانواده ارسال گردد. تا در پایان سال گزارش اقدامات انجام یافته بر اساس شیوه نامه بهبود کیفیت مراقبت های نوزادی مبتنی بر شواهد. بر اساس ده گام EPIQ به طور رسمی به اداره محترم نوزادان وزارت متبوع ارسال گردد. و جلسه با برگزاری آزمون پره تست خاتمه یافت. شایان ذکر است جهت هدفدار نمودن و سنجش تاثیر آموزش ،تحلیل وآنالیز جواب سوالهای مربوط به آزمون (به روش  (T test بررسی و موثربودن آموزشهامشخص گردید
  • نوشته شده
  • در شنبه 4 آبان 1398
عکسی برای این آلبوم ثبت نشده است.