تاریخ : پنجشنبه 4 بهمن 1397
کد 1173

در راستای ارتقاء سلامت در مدارس شهرستان مراغه

همایش تجلیل از مدارس مجری برنامه مروج سلامت برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، با حضور معاون بهداشتی دانشکده و رئیس اداره آموزش و پروروش شهرستان مراغه ، همایش تجلیل از مدارس مجری برنامه مروج سلامت در سال تحصیلی 97-98 ، در سالن اجتماعات معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، با حضور معاون بهداشتی دانشکده و رئیس اداره آموزش و پروروش شهرستان مراغه ، همایش تجلیل از مدارس مجری برنامه مروج سلامت در سال تحصیلی 97-98 ،  در سالن اجتماعات معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی مراغه  برگزار شد.
همایش تجلیل از مدارس مجری برنامه مروج سلامت در سال تحصیلی 97-98 در تاریخ 3/11/97 با  هماهنگی و برنامه ریزی کارشناسان سلامت نوجوانان و مدارس معاونت بهداشتی وحضور معاون بهداشتی دانشکده ی علوم پزشکی مراغه ، دبیر کمیته شهر سالم و ایمن مراغه ، معاون مدیر کل ومدیر اداره آموزش و پرورش مراغه ، معاون پرورشی اداره آموزش و  پرورش مراغه ،کارشناسان حوزه سلامت و تندرستی ، مدیران مدارس مروج سلامت ، برگزار گردید.
در ابتدای جلسه ، آقای دکتر سلیمانی معاون بهداشتی ضمن اشاره به اهمیت همکاریها و تعامل ارگانها و سازمان های برون بخشی ،خصوصا اداره آموزش و پرورش در راستای ارتقا سلامت دانش آموزان سلامت  ، گزارشی از روند اجرای برنامه و وضعیت مدارس مروج سلامت شهرستان مراغه ، اجزای هشت گانه مدارس مروج سلامت ، و نقش اجرای برنامه در پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر ارائه نمودند.
در ادامه آقای اسلامی ، معاون مدیر کل ومدیراداره آموزش و پرورش مراغه ضمن تایید همکاری های برون بخشی ادارات در راستای ارتقای سلامت جامعه به همت و تلاش مجریان محترم مدارس مروج سلامت جهت اجرای اجزای هشت گانه مدارس مروج سلامت تاکید نمودند و افزودند در سال آینده امیدواریم با پیگیریهایی که انجام خواهد شد از 117 مدرسه مجری برنامه به عنوان مدارس موفق به کسب ستاره تجلیل شود.
 سپس خانم دکتر صلواتی، عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی مراغه و دبیر محترم کمیته شهر سالم و ایمن مراغه ،در خصوص اینکه مدارس مروج سلامت یکی از ارکان بسیار مهم و تاثیر گذار در ایجاد شهر سالم می باشند ،ضمن اشاره به چالش های موجود ، راهکارهای عملی برای حل مشکلات ارایه نمودند از جمله ، نحوه بهره گیری از خدمات خیرین مدرسه ساز در این راستا، پتانسیل سفیران سلامت دانش آموزی و... در ادامه ایشان انگیزه و خواست و باور قلبی مدیران مدارس را برای تبدیل مدارس به مدارس مروج سلامت تاثر گذارترین عامل در اجرای برنامه ذکر کردند و افزودند نباید از پتانسیل ویژه موجود در محلات غافل شویم و در ادامه با نمایش فیلم کوتاه از اجرای برنامه مدارس مورج سلامت در کشور تایوان که یکی از کشورهای مطرح در این زمینه می باشد مطالب خود را پایان دادند.
 این برنامه با اهدای جوایز و لوح تقدیر به مدیران مدارسی که موفق به کسب 2 تا 5 ستاره شده بودند (67 مدرسه از بین 117 مدرسه ممیزی شده ) پایان یافت .
  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 4 بهمن 1397