تاریخ : يکشنبه 30 دي 1397
کد 1168

برگزاری کارگاه آموزشی اختلالات روانپزشکی ودرمان دارویی برای بانوان

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، کارگاه آموزشی با موضوع آشنایی با اختلالات روانپزشکی ودرمان دارویی برای بانوان در فرهنگسرای پهرآباد برگزار گردید .
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، کارگاه  آموزشی با موضوع آشنایی با اختلالات روانپزشکی  ودرمان دارویی برای بانوان در فرهنگسرای پهرآباد برگزار گردید .
از آنجا که  درمان دارویی از اولویتهای  درمان در اختلالات روانپزشکی بوده ولی بدلیل عوارض یا برداشت نامناسب موجب امتناع از مصرف (وحتی ادامه درمان )در این بیماران  میباشد ،برای گروه سنی میانسال که مصرف داروی اعصاب در حیطه اختلالات روانپزشکی داشتند جلسه  آموزشی  در فرهنگسرای پهرآبادبرگزار گردید.
از محورهای اساسی در این کارگاه دو ساعته می توان به انواع اختلالات اضطرابی  ،باتمرکزبر اختلال وسواسی-جبری،درمان دارویی  وعوارض احتمالی داروهای شایع در این دو اختلال ودرمانهای غیر دارویی اشاره کرد.
طی این جلسه به علایم ونشانه های وسواس در کودکان نیز اشاره و پیشگیری از طریق آموزش مهارتهای زندگی برای والدین و مدیریت اضطراب بعنوان اصول اساسی در پیشگیری سطح اول ودرمان دارویی در موارد مزمن  مطرح شد.
در پایان این جلسه آموزشی ضمن پاسخ به سوالات حاضرین-عدم قطع  یا تعویض خودسرانه داروها-ویزیتهای ماهانه پزشک وکارشناس روان و وافزایش اطلاعات در مورد بیماری وداروهای مصرفی خود وبکارگیری تکنیکهای روانشناختی آموزش داده شده توصیه گردید.
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 30 دي 1397