تاریخ : شنبه 15 دي 1397
کد 1160

با هدف آموزش و پیشگیری از بیماریهای واگیر

جلسه آموزشی با موضوع پیشگیری از ایدز و هپاتیت برای سربازان گروه 11 توپخانه ارتش مراغه برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، با هدف آموزش و پیشگیری از بیماریهای واگیر ، جلسه آموزشی با موضوع پیشگیری از ایدز و هپاتیت برای سربازان گروه 11 توپخانه ارتش مراغه برگزار گردید .
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، با هدف آموزش و پیشگیری از بیماریهای واگیر ، جلسه آموزشی با موضوع  پیشگیری از ایدز و هپاتیت برای سربازان گروه 11 توپخانه ارتش مراغه برگزار گردید .
این جلسه با حضور چند تن از پرسنل گروه 11 توپخانه و به تعداد 600  نفر سرباز در محل مسجد پادگان برگزار گردید.
در ابتدای جلسه کارشناس ایدز معاونت بهداشتی( آقای رفیعی ) به کلیات بیماری ایدز پرداختند و بیماری ایدز را تعریف نموده و راههای پیشگیری و انتقال بیماری را شرح دادند و در ادامه به تفاوت عفونت اچ ای وی با ایدز اشاره نمودند و ابراز داشتند که یکی از مشکلات مهم در انتقال بیماری در جامعه نداشتن علائم بالینی در بیماران مبتلا به ایدز و عدم آگاهی کافی درعموم مردم و اطمینان به بیماران به ظاهر سالم و داشتن ارتباط پرخطر با آنها می باشد. بنابراین از سربازان خواسته شدکه هیچ وقت بهظاهر سالم افراد اطمینان نکنند و آگاه باشند که تنها معیار وجود بیماری ایدز در افراد انجام آزمایش ایدز می باشد.
در ادامه بیماری هپاتیت به سربازان تعریف گردید و انواع هپاتیت ، نحوه انتقال و پیشگیری و علائم بیماری هپاتیت به طور کامل توضیح داده شد و به سربازان گوشزد گردید که در مکان های تجمعی مانند پادگانها و زندانها خالکوبی غیر استریل رایج بوده و اکثر افراد از این طریق به بیماری ایدز ، هپاتیت ب و سی مبتلا می گردند.
در پایان مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری به سربازان معرفی گردید و آدرس و شماره تلفن این مرکز در اختیار آنها قرار داده شد.
 
  • نوشته شده
  • در شنبه 15 دي 1397