تاریخ : پنجشنبه 29 آذر 1397
کد 1146

در راستای ارتقاء سلامت کارکنان

تمامی کارکنان معاونت بهداشتی دارای پرونده سلامت الکترونیکی می شوند

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، دومین جلسه هماهنگی با مسئولین محترم واحدهای معاونت بهداشتی در خصوص بسته خدمات پایه سلامت کارکنان دولت در مورخه 25 آذر ماه 97 در اتاق معاونت بهداشتی دانشکده برگزار گردید
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، دومین جلسه هماهنگی با مسئولین محترم واحدهای معاونت بهداشتی در خصوص بسته خدمات پایه سلامت کارکنان دولت در مورخه 25 آذر ماه 97 در اتاق معاونت بهداشتی دانشکده برگزار گردید
در ابتدای جلسه معاون بهداشتی دانشکده ، آقای دکتر سلیمانی ، ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه ، به اهمیت برنامه سلامت کارکنان  و شروع اجرای برنامه از کارکنان ستاد معاونت بهداشتی اشاره کردند. ایشان همچنین بر تدوین برنامه عملیاتی که کمیتی بوده و قابلیت اجرایی داشته باشد تاکید نمودند.
در ادامه خانم دکتر اسدیان ، سرپرست گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری ها ، توضیح مختصری از فعالیت های مورد انتظار بر اساس دستورالعمل برنامه که عمدتا به چهار بخش کلی خودمراقبتی سازمانی ، آموزش ضمن خدمت کارکنان ، ارائه خدمات پیشگیری ،تشخیص و درمان و مراقبت بیماری ها و ایجاد محیط کار سالم تقسیم می شود ارائه دادند و یادآور شدند که تعدادی از فعالیت ها برای هر واحد اختصاصی بوده و مواردی از فعالیت ها هم نیاز به همکاری و مشارکت واحدهای مختلف دارد.  
سپس ایشان گزارشی از برنامه عملیاتی تدوین شده توسط واحدهای ستادی در خصوص سلامت کارکنان این معاونت را ارائه نمودند و همچنین نحوه اجرای برنامه در مراکز / پایگاه های خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت ، نحوه ثبت اطلاعات ، پایش و نظارت بر اجرای برنامه ، گزارشگیری  برنامه اجرا شده و چالشهای اجرایی برنامه مورد بحث و بررسی قرار گرفت .
در ادامه همکاران حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه نحوه اجرای برنامه ارائه نمودند و در پایان بعد از بحث و بررسی و جمعبندی مطالب ، مقرر گردید:
 کارکنان ستاد معاونت بهداشتی طبق هماهنگی و برنامه ریزی بعمل آمده توسط واحد گسترش و واحد بیماریها به مراکز تحت پوشش خود مراجعه نموده و خدمات مربوطه طبق دستورالعمل برنامه را دریافت نمایند. 
تشکیل پرونده سلامت برای 100 درصد کارکنان واجد شرایط ستاد معاونت بهداشتی الزامی می باشد.
مقرر گردید ماهانه یک وعده صبحانه سالم برای کارکنان ستاد معاونت بهداشتی و یک مرکز در نظر گرفته شود که در مورد نحوه اجرای برنامه بعداٌ تصمیم گیری خواهد شد. 
در خصوص فعالیت فیزیکی کارکنان بحث و بررسی بعمل آمد.
جهت اجرای برنامه برای کارکنان مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت ، بعد از هماهنگیهای لازم تصمصم گیری خواهد شد.
  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 29 آذر 1397