تاریخ : شنبه 24 شهريور 1397
کد 1079

برگزاری جلسه آموزشی با موضوعات سرطان ، اچ ای وی و ایدز در فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان مراغه

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، جلسه آموزشی با موضوعات سرطان ، اچ ای وی و ایدز برای پرسنل نیروی انتظامی در محل فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان مراغه برگزار گردید .
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، جلسه آموزشی با موضوعات سرطان ، اچ ای وی و ایدز برای پرسنل نیروی انتظامی در محل فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان مراغه  برگزار گردید .
97جلسه آموزشی در خصوص انواع سرطان و بیماری اچ ای وی/ایدز برای کارکنان اداره نیروی انتظامی شهرستان مراغهبا حضور شخص فرماندهی محترم نیروی انتظامی و فرماندهی محترم اداره راهنمایی و رانندگی به تعداد 90 نفر با هماهنگی قبلی گروه آموزش سلامت، توسط گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشتی برگزار گردید. در این جلسه توضیحات کامل در خصوص راههای انتقال، پیشگیری و تشخیص بیماری ایدز و سرطان به حضار داده شد.
کارشناس سرطان (سرکار خانم ملاباقری) به اهمیت شناسائی سریع سرطانها و اقداماتی که در خصوص شناسایی به موقع سرطانها در سطح دانشکده علوم پزشکی مراغه انجام می گردد اشاره نمودند و خواستار مراجعه به هنگام پرسنل نیروی انتظامی به همراه خانواده به مراکز بهداشتی درمانی جهت غربالگری به موقع انواع سرطانها گردیدند.
در ادامه کارشناس ایدز( آقای رفیعی)مشکل اصلی بیماران ایدز را مشکلات ناشی از انگ و تبعیض موجود در جامعه نسبت به این بیماران مطرح نموده. و ابرازداشتند که در حال حاضر مشکل اصلی این بیماران مشکلات روحی وجانبی تحمیلی ازاطرافیان و افراد جامعه نسبت به آنها می باشد وتنها راه از بین بردن انگ و تبعیض در جامعه رابالا بردن آگاهی مردم با ارائه آموزشهای لازم و همه جانبه برشمردند. و راهکار اصلی کنترل بیماری ایدز در جامعه را شناسایی بیماران جدید و تحت درمان قرار دادن آنها مطرح نمودند.
در پایان جلسه به منظور شناسائی شناسایی بیماران اچ ای وی از فرماندهی محترم خواهش به عمل آمددرافرادی که به صورت بازداشت موقت دستگیر می شوند و دارای سابقه رفتار پرخطر می باشند قبل از تحویل به مراجع قضائی به صورت  تلفنی هماهنگی های لازم با مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری به عمل بیاورند تا آزمایش رپید تست اچ ای وی در آنها انجام گیرد./
درآخرجلسه،آدرس کامل و تلفن تماس مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری به حضار معرفی گردید.
 
  • نوشته شده
  • در شنبه 24 شهريور 1397