تاریخ : شنبه 24 شهريور 1397
کد 1077

اجرای برنامه رادیویی با موضوع "بازگشایی مدارس و سلامت دانش آموزان "

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، برنامه رادیویی با موضوع "بازگشایی مدارس و عوامل موثر در سلامت دانش آموزان تهیه و از رادیو شهر مراغه پخش گردید .
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، برنامه رادیویی با موضوع "بازگشایی مدارس و عوامل موثر در سلامت دانش آموزان   تهیه و از رادیو شهر مراغه پخش گردید .
نظر به درخواست کارشناسان سلامت نوجوانان و جوانان معاونت بهداشتی و طبق هماهنگی قبلی توسط روابط عمومی ستاد مرکز دانشکده با رادیو شهر مراغه  در تاریخ 18/6/97 ، برنامه رادیویی با موضوع " بازگشایی مدارس و عوامل موثر در سلامت دانش آموزان " توسط خانم سلطانی ، کارشناس مسئول برنامه های سلامت نوجوانان و جوانان برگزار گردید. 
یییی
 
در برنامه یاد شده خانم سلطانی ضمن اشاره به استانداردهای لوازم التحریر دانش آموزان با تاکید بر کوله پشتی مناسب ، در خصوص لزوم توجه والدین دانش آموزان به برخی از نکات نیز توضیحات لازم را ارائه نمودند.
مواردی مانند:
1.    اهمیت اطلاع اولیا مدارس از بیماری خاص فرزندانمان ، مانند : آسم – دیابت – هموفیلی – صرع و ...
2.    آموزش به فرزندانمان در مورد نگهداری از فضای فیزیکی مدرسه و تشویق به همکاری در جهت رعایت نظافت عمومی مدارس به خصوص سرویسهای بهداشتی
3.    اضطراب جدایی نو آموزان و راهکارهای کاهش آن
4.    توجه به برنامه های سلامت که در طول سال تحصیلی در مدارس اجرا می شود و پیگیری فعالیتهای سلامت از فرزندانمان مانند: اجرای برنامه های حرکات کششی در مدارس ابتدایی- مکمل یاری در مدارس دوره متوسطه اول و دوم – برنامه های آموزشی اجرا شده- وارنیش تراپی و...
5.    توجه به وضعیت تعذیه فرزندانمان و عرضه و توزیع مواد غذایی بوفه های مدارس
6.    اهمیت آموزش ابعاد ده گانه مهارتهای زندگی توسط فرزندانمان ، که مدارس محیط مناسبی برای آموزش این مفاهیم می باشد
انشاالله با توسعه برنامه هاي خودمراقبتي وآموزش سلامت بتوانیم در ارتقا سطح سلامت جامعه موثر واقع شویم.
  • نوشته شده
  • در شنبه 24 شهريور 1397