تاریخ : سه شنبه 13 شهريور 1397
کد 1075

برگزاری مراسم گرامیداشت روز بهورز

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، با حضور رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه و معاونین ب توسعه و بهداشت دانشکده و حضور بهورزان خانه های بهداشت شهرستان مراغه ، مراسم گرامیداشت روز بهورز در تالار پارک معلم برگزار گردید .
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، با حضور رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه و معاونین ب توسعه و بهداشت دانشکده و حضور بهورزان خانه های بهداشت شهرستان مراغه ، مراسم گرامیداشت روز بهورز در تالار پارک معلم برگزار گردید .
در این مراسم ، دکتر اصغر تنومند ، رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه  با اشاره به نقش برجسته بهورزان خانه های بهداشت در تحقق برنامه های سلامت در دور افتاده ترین نقاط روستایی ، تلاشخالصانه را از مهمترین روحیات بهورزان خانه های بهداشت بر شمردند . ایشان با اشاره به ضرورت شناساندن اقدامات مهم صورت گرفته توسط بهورزان خانه های بهداشت به عموم مردم ، جمع آوری کتاب خاطرات را به عنوان یکی از پیشنهادات خود مطرح کردند تا با گردآوری مستندات و خاطرات ، بتوان نقش مهم بهورزان را در جامعه معرفی کرد .
در ادامه برنامه ، دکتر مجتهدی ، معاون  توسعه دانشکده علوم پزشکی مراغه ، حضور خود در جمع بهورزان را مایه مباهات برشمردند و با اشاره به موفقیتهای سالهای اخیر حوزه سلامت با تکیه بر تلاش و کوشش بهورزان خانه های بهداشت ، اجرای موفق برنامه هایی نظیر ایراپن و مراقبت مادران و کودکان و .. را در سایه روحیه فداکاری و ایثار بهورزان دانستند .
سپس دکتر علی سلیمانی ، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه  توجه ویژه بهورزان به برنامه های ابلاغی وزارت و نیازهای سلامت کنونی کشور و شهرستان و مناطق روستایی را خواستار شدند . ایشان با تبیین نقش بهورزان در کنترل بیماریهای غیر واگیر ، مراقبت به موقع و پیگیری های مستمر را از رموز موفقیت بهورزان در اجرای برنامه های سلامت روستایی برشمردند . دکتر سلیمانی با اشاره به دستاوردهای بهورزان از زمان تاسیس خانه های بهداشتی ، ارتقاء شاخصهای سلامت  کشور را حتی در سطوح شاخصهای جهانی ، مرهون تلاش بی وقفه کارکنان حوزه سلامت به ویژه بهورزان دانستند .
در ادامه جلسه ، آقای مهندس قاسمی ، مدیر گروه گسترش شبکه با اشاره به تجهیز خانه های بهداشت ،در سالهای اخیر و بازسازی و تعمیر ساختمان خانه های بهداشت و تاسیس خانه های بهداشت جدید ، گسترش خدمات سلامت به تمام نقاط شهرستان ، اعم از حاشیه شهر و روستاهای دور افتاده را از اهداف اصلی نظام سلامت برشمردند و جهت حفظ مستندات تلاشهای صورت گرفته ، تاسیس بانک آرشیو فعالیتهای دانشکده علوم پزشکی مراغه را مطرح کردند .
در انتهای جلسه از بهورزان نمونه ، مربیان برتر با اهداء جایزه تقدیر به عمل آمد .
 
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 13 شهريور 1397