تاریخ : سه شنبه 6 شهريور 1397
کد 1072

در سومین روز از هفته دولت : افتتاح پایگاههای سلامت گیلاسلوق و آقالار

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، در سومین روز از هفته دولت و با حضور فرماندار ، رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه و سایر روسای ادارات ، دو پایگاه سلامت گیلاسلوق و آقالار افتتاح گردید .
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، در سومین روز از هفته دولت و با حضور فرماندار  ، رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه و سایر روسای ادارات ، دو پایگاه سلامت گیلاسلوق و آقالار افتتاح گردید .
در این آئین ، دکتر تنومند ، رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه ، ارتقاء پوشش ارائه خدمات سلامت در مناطق حاشیه شهر مراغه را به عنوان یکی از اولویتهای اصلی حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه بر شمردند و احداث و راه اندازی پایگاههای سلامت اقالار و گیلاسلوق را در راستای تحقق این اهداف ارزیابی کردند .

دکتر اصغر تنومند افزود: پایگاه سلامت گیلاسلوق به عنوان یکی از مراکز بالای ۲۰ سال عمر با زیربنای ۲۱۰ متر مربع بازسازی و نوسازی شده و برای نوسازی و تجهیز این مرکز، سه میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اضافه کرد: این مرکز هم اکنون بر اساس بلوک بندی های جمعیتی صورت گرفته توسط این دانشکده برای بیش از هفت هزار و ۶۰۰ نفر از شهروندان خدمات بهداشتی ارائه می دهد.

وی همچنین با اشاره به احداث پایگاه سلامت آقالار در این شهرستان گفت: این مرکز نیز با زیربنای ۲۸۵ مترمربع و با چهار میلیارد ریال اعتبار ساخته شده است.
وی افزود: این مرکز برای بیش از هشت هزار و ۷۰۰ نفر جمعیت این منطقه خدمات بهداشتی ارائه می دهد.

دکتر تنومند اضافه کرد: تاکنون ۶۵ درصد جمعیت زیرپوشش مرکز سلامت گیلاسلوق و ۷۰ درصد جمعیت زیرپوشش خدمات مرکز اقالار در زمینه بیماری های غیرواگیر غربالگری شده اند.

گفتنی ست هم اکنون ۱۸ مرکز بهداشت شهری در قالب مراکز جامع سلامت و ۸۰ خانه بهداشت روستایی در شهرستان مراغه خدمات بهداشتی برای ساکنان مناطق شهری و روستایی ارائه می دهند.
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 6 شهريور 1397