تاریخ : يکشنبه 28 مرداد 1397
کد 1070

بررسی طرح شهر سالم و ایمن در سومین کارگروه سلامت و امنیت غذایی

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، سومین کارگروه سلامت و امنیت غذائی شهرستان مراغه با حضور نماینده فرماندار ، معاون توسعه دانشکده و سایر روسای ادارات شهرستان مراغه در سالن اجتماعات پردیس دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، سومین کارگروه سلامت و امنیت غذائی شهرستان مراغه با حضور نماینده فرماندار ، معاون توسعه دانشکده و سایر روسای ادارات شهرستان مراغه در سالن اجتماعات پردیس دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار گردید.
در ابتدای جلسه ، دکتر مجتهدی ، معاون توسعه و منابع دانشکده علوم پزشکی مراغه ضمن عرض خیر مقدم به بررسی و پیشگیری مصوبات جلسات پیشین و مشکلات شهرستان پرداختند . ایشان با اشاره به مشکل فاضلاب روستاهای شهرستان مراغه ، دفع غیر بهداشتی فاضلاب و آبیاری برخی مزارع با آب فاضلاب را به عنوان یکی از مشکلات مطرح شده بهداشتی در جلسات پیشین دانستند . 
در ادامه جلسه ، رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای رفع مشکلات فاضلاب روستایی ، تامین اعتبار و استفاده از روشهای عملیاتی قابل اجرا در روستاهای شهرستان مراغه را از راهکارهای اصلی رفع مشکل فاضلاب روستایی برشمردند و بر طرح شدن موضوع به صورت ویژه در جلسات استانداری را خواستار شدند .
در ادامه جلسه ، دکتر اسدیان ، مدیر گروه پیشگیری از بیماریهای معاونت بهداشتی با اشاره به سند پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر و ضرورت اجرای آن در ادارات شهرستان مراغه ، هدف اصلی این سند را ارائه خدمات پایه سلامت به کارکنان دولت برشمردند . ایشان با اشاره به ضرورت توجه به سلامت کارکنان با هدف کاهش بار بیماریهای غیر واگیر نظیر بیماریهای قلبی و عروقی ، فشار خون ، دیابت و آسم ، ورزش و افزایش تحرک بدنی و آموزش را از راهکارهای اصلی پیشنهادی در ادارات برشمدند و خواستار معرفی رابطین سلامت ادارات به معاونت بهداشتی جهت ایجاد هماهنگی بیشتر در انجام خدمات سلامت کارکنان شدند .
سپس دکتر خرمی ، معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی مراغه با اشاره به ضرورت تامین  داروهای مورد نیاز مردم ، مصرف و ذخیره دارو ها در منازل را غیر ضروری دانستند و اعلام کردند که در رابطه با دارو هیچ کمبودی وجود نخواهد داشت . 
در ادامه جلسه دکتر صلواتی ، هیات علمی دانشکده علوم پزشکی مراغه با ارائه برنامه ایجاد شهر ایمن و سالم به تشریح برنامه ها و اهداف معرفی مراغه به عنوان شهر مجری برنامه های شهر ایمن و سالم پرداختند . ایشان با بیان اینکه از ویژگیهای شهر سالم اهمیت دادن به سلامت است ، کاهش حوادث و بار بیماریها را از مهمترین اهداف شهر سالم برشمدند و از اجرای برنامه های لازم در راستای عملی کردن برنامه معرفی شهر سالم و ایمن در مراغه خبر دادند که با مشارکت فرمانداری و تمامی ارگانها و سازمانهای دخیل در سلامت مردم میسر خواهتد بود .
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 28 مرداد 1397