تاریخ : سه شنبه 26 تير 1397
کد 1054

آغاز به کار واحد تکامل کودکان مراغه ( بیلی )

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ،واحد تکامل کودکان ( بیلی ) با هدف بررسی روند تکاملی کودکان و رشد ذهنی و رفتاری تجهیز و آغاز به کار کرد
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ،واحد تکامل کودکان ( بیلی )  با هدف بررسی روند تکاملی کودکان  و رشد ذهنی و رفتاری تجهیز و آغاز به کار کرد
در سالهاي اول، رشد مغز در بحراني‌ترين وضعيت بوده و نسبت به تأثيرات خارجي (چه مثبت و چه منفي) بيشترين حساسيت را دارد. مغز در این زمان توانمندی بالفعل کم و بالقوه بسیار بالایی دارد.مراقبت محبت‌آميز و آموزش‌هایی  كه كودك در سالهاي اول دريافت ميكند يا فقدان اين تجربيات اساسي تأثيرات بلند مدتي بر ذهن كودك باقي ميگذارد. هرچند كه يادگيري در تمام طول زندگي ادامه مييابد ، اما در سالهاي نخستين، مغز انسان با سرعتي كه هرگز تكرار نخواهد شد، در حال شكل گيري استبا توجه به اهمیت تکامل کودکان در سالهای آغازین کودکی و نقش بازیها و محرکهای بیرونی در روند تکاملی کودکان و کسب مهارتهای لازم برای زندگی اجتماعی در دوران بزرگسالی ، انجام تست تشخیصی تکاملی با عنوان « بیلی » بسیار سودمند خواهد بود. در واقع تست تشخیصی تکاملی بیلی با هدف تامين،حفظوارتقاءسطح تکاملی کودکان از طریق اقدامات پیشگیرانه، آموزشی، غربالگری و تشخیص کودکان انجام می شود و به عبارتی نشان دهنده سن تکاملی نسبت به سن تقویمی کودک می باشد تا با شناسایی مشکلات و انجام مداخلات سریع و به موقع ، کودکان همزمان با رشد سنی ،  رشد تکاملی مناسبی را داشته باشند.  
از این روواحد تکامل کودکانبه همت معاونت محترم بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه و با تلاش گروه سلامت جمعیت و خانواده در محل طبقه دوم مرکز خدمات جامع سلامت هاشم آباد ، تجهیز  وفعالیت این مرکز از خرداد ماه 97 آغاز گردید.
این مرکز با پذیرش کودکانبر اساس معیارها و اقدامات استانداردهای سنین مختلف دوران کودکی و با روش بازی با کودک ، روند تکاملی کودکان را بررسی نموده و تمرینهای رشد و یادگیری را ارایه می نماید .  
علاقمندان جهت بررسی روند تکاملی فرزندان خود ، می توانند جهت تعیین وقت مراجعه ، با شماره تلفن 37221814 تماس حاصل نمایند.  
 
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 26 تير 1397