تاریخ : سه شنبه 8 خرداد 1397
کد 1038

برگزاری کمیته التور شهرستان مراغه

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، کمیته التور(وبا) شهرستان مراغه با حضور معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه و نمایندگان ادارات ذیربط شهرستان ، در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، کمیته التور(وبا) شهرستان مراغه  با حضور معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه و نمایندگان ادارات ذیربط شهرستان ، در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی برگزار گردید.
در ابتدای جلسه جناب دکتر مجتهدی ضمن خوش امدگویی به اعضای کمیته ، علت عدم بروز بیماری التور در سالهای اخیر در شهرستان را مدیون زحمات تمامی ارگانها و سازمانهای دخیل برشمردند و ابراز داشتند که معاونت بهداشتی به منظور پیشگیری از بروز بیماری دو رویکرد مهم پیش رو دارد ، رویکرد اول را آموزش و اطلاع رسانی همه جانبه توسط مراکز بهداشتی و درمانی ، بیمارستانها ، و صدا و سیما به عموم مردم برشمردند. و رویکرد دوم را تامین و تدارک دارو ، ORS ، وسایل بیماریابی و نمونه گیری مداوم از موارد مشکوک و تشدید اقدامات کنترلی و نظارتی از آب و مواد غذایی برشمردند. و از عوامل تهدید کننده بروز التور در شهرستان، به مشکل دفع غیر بهداشتی فاضلاب برخی روستاها و عدم نظارت به آب مصرفی روستاهای سیار و استفاده کشاورزان از آب فاضلاب برای آبیاری مزارع و تهیه و توزیع مواد غذایی غیر بهداشتی در بازار ورجوی و اطراف بلوار طبیعت اشاره نمودند.
سپس  خانم دکتر اسدیان  مدیر گروه پیشگیری از بیماریهای معاونت بهداشتی ، تعریف بیماری وبا، راههای انتقال بیماری و راههای پیشگیری از بیماری را بیان نمودند و به اهمیت این بیماری به عنوان یک مشکل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در تمامی کشورهای جهان اشاره کردند. و آماری از بیماریهای منتقله از آب و غذا در سال های اخیر در کشور و شهرستان ارائه نمودند. و در ادامه گزارشی ازکلیه اقدامات انجام گرفته در خصوص کنترل و پیشگیری از بیماری التور توسط معاونت بهداشتی اشاره نموده. و به وظایف هریک از سازمانها و ادارات مختلف شهرستان در پیشگیری و کنترل این بیماری و چالشهای پیشرو اشاره نمودند
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 8 خرداد 1397