تاریخ : شنبه 29 ارديبهشت 1397
کد 1033

برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع فشارخون ، اختلال چربی های خون وارتقای فعالیت فیزیکی به مناسبت بزرگداشت روز جهانی فشارخون

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، رگزاری کارگاه آموزشی با موضوع فشارخون ، اختلال چربی های خون وارتقای فعالیت فیزیکی به مناسبت بزرگداشت روز جهانی فشارخون با هدف اهمیت بیماریابی (خطرسنجی سکته های قلبی و مغزی ، شناسایی بیماران )، مراقبت بیماران، پیشگیری از ابتلا به بیماری در افراد پرخطر و اصلاح شیوه زندگی، در آموزشگاه بهورزی برای کلیه مراقبین سلامت برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، رگزاری کارگاه آموزشی با موضوع  فشارخون ، اختلال چربی های خون وارتقای فعالیت فیزیکی به مناسبت بزرگداشت روز جهانی فشارخون  با هدف اهمیت بیماریابی (خطرسنجی سکته های قلبی و مغزی ، شناسایی بیماران )، مراقبت بیماران، پیشگیری از ابتلا به بیماری در افراد پرخطر و اصلاح شیوه زندگی، در آموزشگاه بهورزی برای کلیه مراقبین سلامت برگزار گردید.
در ابتدای جلسه، پیش آزمون فشارخون برای کلیه مراقبین سلامت برگزار گردید سپس خانم رنجبری، کارشناس غیرواگیر، در خصوص روز جهانی فشارخون، اهمیت بیماریابی و مدیریت صحیح بیماری ، پیشگیری از ابتلا به بیماری در افراد پرخطر و  اصلاح شیوه زندگی اشاره نمودند . سپس در مورد ارائه خدمات مراقبتی در این بیماران بر اساس دستورالعمل وزارتی و با سامانه سیب اشاره نموده و توضیحات کافی در این زمینه را بیان نمودند. همچنین بر توصیه اداره پیشگیری و کنترل بیماری های قلب و عروق در خصوص اهمیت کنترل فشارخون بالا (اندازه گیری فشارخون و آموزش افراد) و ارجاع افرادی که فشارخون بالا دارند ،تاکید کردند.
در ادامه ایشان مطالبی در خصوص انجام خطرسنجی ، پیگیری و مراقبت افراد با سطوح خطر 10 درصد و بیشتر طبق فلوچارت ، اهمیت پیگیری مصرف داروهای تجویزی پزشک ، اهمیت چربی های خون ، عوامل موثر ، علائم خطر و نحوه شناسایی و مراقبت این افراد و همچنین اهمیت ارتقاء فعالیت فیزیکی، نحوه ارزیابی سطح فعالیت بدنی با سامانه سیب و بر اساس فلوچارت برنامه ارائه نمودند.
سپس گزارشی از آخرین آمار و وضعیت شناسایی بیماران و مراقبت آنها توسط مراقبین سلامت به تفکیک مرکز/پایگاه خدمات جامع سلامت در سال 96 ارائه نمودند و همچنین افزایش بار مراقبت در بیماران دیابت و فشارخون بالا و ارتقا کیفیت خدمات مراقبتی این بیماران را تاکید کردند و خواستار اهتمام هر چه بیشتر مراقبین سلامت محترم در این زمینه شدند. 
در پایان پس آزمون فشارخون برای کلیه شرکت کنندگان جلسه، برگزار گردید
  • نوشته شده
  • در شنبه 29 ارديبهشت 1397