تاریخ : سه شنبه 4 ارديبهشت 1397
کد 1009

تمامی شهروندان و روستاییان مراغه به خدمات بهداشتی دسترسی دارند

ه گزارش روابط عمومی به نقل از ایرنا مراغه، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه با اشاره به نقش موثر اجرای طرح تحول نظام سلامت در ارائه خدمات به مردم گفت: با اجرای این طرح، تمامی مناطق شهری و روستایی مراغه به خدمات پایه بهداشتی دسترسی دارند.
به گزارش روابط عمومی به نقل از ایرنا مراغه، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه با اشاره به نقش موثر اجرای طرح تحول نظام سلامت در ارائه خدمات به مردم گفت: با اجرای این طرح، تمامی مناطق شهری و روستایی مراغه به خدمات پایه بهداشتی دسترسی دارند.
دکتر احمد مجتهدی روز دوشنبه در مراسم نمادین زنگ سلامت در دبستان دکتر معین مراغه افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت در سال های اخیر، اقشار مختلف جامعه زیر چتر خدمات سلامت و بهداشتی قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: تسهیل دسترسی به خدمات پایه بهداشتی و درمانی با کمترین هزینه در مراکز بهداشتی و درمانی از جمله پیامدهای اجرای این طرح بزرگ نظام سلامت در کشور بوده است.
وی با بیان اینکه شعار امسال هفته سلامت 'هرکس و هرجا زیر چتر سلامت' است اضافه کرد: پوشش همگانی خدمات سلامت و بهداشت از رویکردهای وزارت بهداشت بوده که با همکاری آموزش و پرورش در مدارس نیز اجرا می شود.
وی گفت: توجه به بهداشت روان باید در کنار سلامت و بهداشت جسمی مورد توجه خانواده ها و آحاد جامعه قرار گیرد.
دکتر مجتهدی افزود: خودمراقبتی و توجه به تغذیه سالم از جمله عواملی است که می تواند از بروز بیماری های غیرواگیر در جامعه به ویژه در سنین میانسالی پیشگیری کند.
وی با انتقاد از شیوه های غلط رایج در جامعه در زمینه های بهداشتی و سلامت خانواده ها اضافه کرد: کمبود ویتامینDبه دلیل وجود فرهنگ آپارتمان نشینی و فرار از نور خورشید زمینه ساز ایجاد افسردگی های گسترده در بین شهروندان و به ویژه کودکان و میانسالان شده است.
مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این مراسم گفت: ترویج فرهنگ بهداشت و سلامت در مدارس و در بین دانش آموزان زمینه ساز پیشگیری از آسیب های روحی و جسمی در بزرگسالی خواهد شد.
جلیل اسلامی افزود: باتوجه به شیوع بیماری های روحی در سنین نوجوانی و جوانی، مراقبت از سلامت روانی در بین دانش آموزان با مشارکت خانواده ها و مدارس ضروری است.
وی اضافه کرد: همراهی و مشارکت خانوادها در طرح های سلامت و بهداشت مدارس، موجب فرهنگ سازی و بهره مندی دانش آموزان از مراقبت های بهداشتی خواهد بود.
گفتنی ست بیش از ۴۶ هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در ۵۵۰ مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند و ۱۸ مرکز بهداشت شهری در قالب مراکز جامع سلامت و ۷۸ خانه بهداشت روستایی در شهرستان مراغه خدمات بهداشتی برای ساکنان مناطق شهری و روستایی ارائه می دهند
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 4 ارديبهشت 1397